Quote from Torbjörn Ohlsson on 12 July 2007, 18:45Ja!
en av de saker jag lärt mig här är att är det någon gång man ska käka godis, är det direkt efter träning. Sen finns det ju bättre saker att käka - exempelvis min mumsiga tonfiskmacka, eller ostmackan jag tipsade om ovan. Men gärna då med vitt bröd (sn
Ja!
en av de saker jag lärt mig här är att är det någon gång man ska käka godis, är det direkt efter träning. Sen finns det ju bättre saker att käka - exempelvis min mumsiga tonfiskmacka, eller ostmackan jag tipsade om ovan. Men gärna då med vitt bröd (sn
Quote from Torbjörn Ohlsson on 12 July 2007, 18:47Vill också säga att jag under mina cyklerundor (när jag inte har haft tid att köpa gel, eller energikakor), käkar snickers, kanelbullar, godis eller annat gött.
Vill också säga att jag under mina cyklerundor (när jag inte har haft tid att köpa gel, eller energikakor), käkar snickers, kanelbullar, godis eller annat gött.
Quote from Lotta W on 12 July 2007, 21:35Snickers funkar bra när man är ute och cyklar och har slut på godis: finns på närmsta mack 🙂
Snickers funkar bra när man är ute och cyklar och har slut på godis: finns på närmsta mack 🙂
Quote from Christer Heinbäck on 13 July 2007, 10:40Jag gillade Snickers förut men nu har jag tagit det så många gånger (eller många o många men det har blivit ett flertal iaf) att jag inte tycker det är gott länge (#). Fast det är ju bra, då slipper jag ju frestas att köpa godis på affären till vardags. (
Jag gillade Snickers förut men nu har jag tagit det så många gånger (eller många o många men det har blivit ett flertal iaf) att jag inte tycker det är gott länge (#). Fast det är ju bra, då slipper jag ju frestas att köpa godis på affären till vardags. (
Quote from Funbeat user on 31 July 2007, 12:37Godis under träningen låter knepigt, men jag förstår vitsen, men ändå. 😉
är också himla imponerad av alla er som tränar innan frukost! Testade att gå morgonpromenader ett tag men fick sluta när jag blev helt yr o konstig efteråt, och vissa dagar höll d
Godis under träningen låter knepigt, men jag förstår vitsen, men ändå. 😉
är också himla imponerad av alla er som tränar innan frukost! Testade att gå morgonpromenader ett tag men fick sluta när jag blev helt yr o konstig efteråt, och vissa dagar höll d
Quote from Funbeat user on 31 July 2007, 13:20Det är alltid av intresse varför man tränar. Tränar man på morgonen för att gå ner i vikt eller kanske för att det är då det passar i tid. Jag har fått lära mig att det bara går att bränna fett så länge man har tillgång till kolhydrater. Man kan säga att
Det är alltid av intresse varför man tränar. Tränar man på morgonen för att gå ner i vikt eller kanske för att det är då det passar i tid. Jag har fått lära mig att det bara går att bränna fett så länge man har tillgång till kolhydrater. Man kan säga att
Quote from Funbeat user on 31 July 2007, 14:10Hmmm, intressant det där Marie.
Jag har kört på att kroppen inte gillar att smälta mat och motionera samtidigt, och att energin den skickar ut i blodet används före lagrade fettet.
Atkinstyperna säger att kroppen kräver fett i stället för att bränna fett,
Hmmm, intressant det där Marie.
Jag har kört på att kroppen inte gillar att smälta mat och motionera samtidigt, och att energin den skickar ut i blodet används före lagrade fettet.
Atkinstyperna säger att kroppen kräver fett i stället för att bränna fett,
Quote from Funbeat user on 31 July 2007, 14:58Tja, jag tränar ju för att bränna fett Marie, men kan inte träna på morgonen innan frukost för det. Dessutom är jag mer motiverad att träna på kvällen/em, det e perfekt direkt efter jobbet el så.
Linn: du är nog hungrig EFTER du stigit upp, vet inte om
Tja, jag tränar ju för att bränna fett Marie, men kan inte träna på morgonen innan frukost för det. Dessutom är jag mer motiverad att träna på kvällen/em, det e perfekt direkt efter jobbet el så.
Linn: du är nog hungrig EFTER du stigit upp, vet inte om
Quote from Anders Wallerstedt on 31 July 2007, 15:56På en vältränad(konditionsmässigt) person går fettmotorn på full effekt redan efter 10-15 minuter. Ju mer vältränad man blir ju effektivare blir fettmotorn, mindre kolhydrater behövs.
På en mindre tränad person måste således kolhydratmotorn jobba mer, me
På en vältränad(konditionsmässigt) person går fettmotorn på full effekt redan efter 10-15 minuter. Ju mer vältränad man blir ju effektivare blir fettmotorn, mindre kolhydrater behövs.
På en mindre tränad person måste således kolhydratmotorn jobba mer, me