Quote from Funbeat user on 10 July 2007, 09:43Jag har under de senaste två åren tränat både styrka och löpning innan frukost. Inte varje dag, men 1-2 pass i veckan har det ofta blivit innan frukost. Och faktum är att jag, under de perioder jag fokuserat på ökning av muskelmassan, fått resultat trots
Jag har under de senaste två åren tränat både styrka och löpning innan frukost. Inte varje dag, men 1-2 pass i veckan har det ofta blivit innan frukost. Och faktum är att jag, under de perioder jag fokuserat på ökning av muskelmassan, fått resultat trots
Quote from Bjarne Lewin on 10 July 2007, 09:46Om det har gått länge sedan jag ätit kan jag ta en frukt 5 minuter innan jag springer utan att få problem.
Det skulle ju liksom vara tråkit att springa och springa och springa utan att det ens någonsinn går lättare.. å andra sidan så går det ju lättare o
Om det har gått länge sedan jag ätit kan jag ta en frukt 5 minuter innan jag springer utan att få problem.
Det skulle ju liksom vara tråkit att springa och springa och springa utan att det ens någonsinn går lättare.. å andra sidan så går det ju lättare o
Quote from Funbeat user on 10 July 2007, 12:09Om syftet med träningen primärt är fettförbränning tycker jag att du absolut _inte_ skall äta snabba kolhydrater som t ex banan! inga kolhydrater alls för den delen!
Men som sagts tidigare - gärna protein och nyttigt fett!
Om syftet primärt är kondition
Om syftet med träningen primärt är fettförbränning tycker jag att du absolut _inte_ skall äta snabba kolhydrater som t ex banan! inga kolhydrater alls för den delen!
Men som sagts tidigare - gärna protein och nyttigt fett!
Om syftet primärt är kondition
Quote from Funbeat user on 10 July 2007, 12:20man ska inte utesluta kohydrater...
man ska inte utesluta kohydrater...
Quote from Funbeat user on 10 July 2007, 12:43Sanna
... varför inte?!!! Obeservera att vi enbart pratar om intag INNAN morgonpasset!
Sanna
... varför inte?
!!! Obeservera att vi enbart pratar om intag INNAN morgonpasset!
Quote from Funbeat user on 10 July 2007, 15:20Jasså, jag trodde att du menade för jämnan.. men innan morgonpasset ska man kanske låta bli, det ska jag låta vara osagt för det har jag ingen aning om =)
Jasså, jag trodde att du menade för jämnan.. men innan morgonpasset ska man kanske låta bli, det ska jag låta vara osagt för det har jag ingen aning om =)
Quote from Fredrik Närenfors on 10 July 2007, 20:14Banan är inte en snabb kolhydrat. Ganska medioker faktiskt.
Banan är inte en snabb kolhydrat. Ganska medioker faktiskt.
Quote from Anders Wallerstedt on 10 July 2007, 21:02Jag tränar ofta på morgonen, vanligen två pass i veckan, simning eller löpning. Kör lugna pass, fungerar perfekt, tar ibland en frukt/banan innan om jag har. Ska jag köra med hög intensitet, måste jag dock äta lite till, en macka och ett glas mjölk.
Jag tränar ofta på morgonen, vanligen två pass i veckan, simning eller löpning. Kör lugna pass, fungerar perfekt, tar ibland en frukt/banan innan om jag har. Ska jag köra med hög intensitet, måste jag dock äta lite till, en macka och ett glas mjölk.
Quote from Funbeat user on 10 July 2007, 22:31Okej Per. Är det inte bra att ta en banan efter träningen?
Okej Per. Är det inte bra att ta en banan efter träningen?
Quote from Funbeat user on 10 July 2007, 22:57Nja Per ... beror ju på hur mogen den är.
Men en mogen, gul banan tillhör per definition Snabba livsmedel... dock i gränskitet mellan snabba och medelsnabba dito.
Nja Per ... beror ju på hur mogen den är.
Men en mogen, gul banan tillhör per definition Snabba livsmedel... dock i gränskitet mellan snabba och medelsnabba dito.