Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTräning innan frukost??
You need to log in to create posts and topics.

Sanna

Självklart är det ett utmärkt val att äta banan(er) efter träningen, gärna med någon proteinkälla!

Banan är väl att betrakta som snabbt livsmedel om du jämför med vanlig kost och i synnerhet med andra frukter. Har ungefär samma GI som Coca-Cola. Däremot slår den sig rätt slätt i snabbhet jämfört med produkter som är designade för uppgiften.

Okej, vad bra. Jag har nämligen gjort det den senaste tiden 😛

En ostmacka, med ett glas mjölk (gärna vitt bröd med högt GI). Då får du både kollisar och några få proteiner...

Chansen att jag skulle äta ost är lika med noll. Du vet ju hur mina tankar har sett ut.. Jag känner mig väldigt stolt som äter en banan =)

Dricker tyvärr inte mjölk heller, men det är bara en smaksak. Har du andra förslag?

Tonfiskmacka? Makrill? Räkor? Något med protein i är alltid bra efter träning (säkert även inann), dessutom behöver du snabba kolhydrater, varför inte en skiva vitt bröd....och dessa går ju att kombinera - En god tonfiskmacka!

Nu var det ju så här att nån varnade för att äta banan tidigare i tråden för att den var en alltför snabb kolhydrat 🙂 Påpekade då bara helt försynt att snabb är den väl knappast.
Sen kanske en del anser att ett GI på 85 är snabbt(enligt Pauluns skala dä

Per jag tänkte faktiskt att det var det du menade, men jag var tvungen att ifrågasätta (A)

Appropå mat efter träning...
Hur är ett glas minimjölk när man kommer innanför dörren och sedan förbereda något ordentligt i lugn och ro?
Dricker vanligen lättmjölk till gröt och müsli men minimjölk går ned lättare, jag skulle helst vänta en timme innan j

Ät godis och kakor då