Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTräning på cykel och gym
You need to log in to create posts and topics.

Det är OK på triathlontävlingar.

Jodå, numera får du lov det. Fast vad är idén med det?

Inte en aning, själv kör jag med vita sockor:-)

Man kanske tycker det är skönare? Vet att det finns löpare som springer barfota i skorna. Kan inte se någon anledning till att det skall vara bättre där heller...

Idén med "fel" strumplängd är bl.a. att genom att bryta mot alla löjliga och onödiga normer och mode-nycker som inte har ett dugg med essensen i cykling att göra, få fler att känna sig "rätt" ute på vägarna. Då kommer fler att vilja cykla, och med fler cy

Magnus: det du pratar om är också en estetisk programförklaring! (Anti-mode är också mode)

Ja kanske, men ett betydligt ödmjukare mode i så fall. Jag tror det finns de som slösar för mycket energi på sådana saker, och blir konforma utan att veta varför egentligen. Bättre att ifrågasätta den ytfixerade biten och använda sitt huvudbry till vad so

Jag har vita strumpor för att det är snyggast till min övriga cykelklädsel. Inte för att någon regel säger det. Folk borde lära sig stil och skapa sina egna regler och inte gå efter andras. Men att strunta fullständigt i stil mår man bara dåligt av.

Nu tycker jag att någon ska testa att köra ett femtimmarspass utan strumpor när temperaturen närmar sig 25+grader.

"Bättre att ifrågasätta den ytfixerade biten och använda sitt huvudbry till vad som verkligen har betydelse. Ytlighet är trist och skapar bara osäkerhet. "

Jag anser att du inte kan ha mer fel. Den kultur som cykling är har formats under mycket lång tid

"En del av kulturen är att man ska se proper och snygg ut när man cyklar, varför det är så och orsakerna bakom får du fundera på lite själv."

"proper och snygg" är relativa begrepp. Det du anser vara propert anser en annan vara fult.

Jag gillar situatio