Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTräning sista veckan innan LL?
You need to log in to create posts and topics.

Nu är det inte många dagar kvar till Lidingöloppet. Hur tränar ni sista veckan innan loppet och hur laddar ni i övrigt inför utmaningen att springa 3 mil i terräng?

Stark nybörjar och amatörvarning på mig men jag planerar en 10km lunk på tisdag sen blir det möjligen ett simpass on-to annars ingen träning.
I övrigt laddar jag bara genom att längta.

Bra fråga ... tänkt springa 7 km idag, sedan köra korta pass för att hålla benen igång.

Mycket intressant att höra hur andra gör. 🙂

Eftersom jag har lite, lite, lite ont i vaderna tänkte jag inte springa något mer nu utan vila benen så att de förhoppningsvis blir pigga. Istället tänkte jag köra simning och ev. body balance, zumba eller nå

Sova, vitaminer och vitlök!

Fullständigt vila tors-fre i alla fall. Benen hinner vakna till på 3 mil, så det är jag inte orolig för. 🙂

Hade väl egentligen tänkt springa något i helgen men energikrävande umgänge med treåring och snorighetskänsla om morgonen ersatte de planerna med ett mycket stort glassintag. Istället blir det nog ett lugnt och kort distanspass idag, kanske någon slags lä

Som någon klok människa sa:

Du kan knappast träna dig i form en vecka före LL. Du får leva med den formen du tränat upp till idag. Träna lätt, undvik skador och vila dig i form resten av veckan. Längta som någon skrev. Benen ska vara så sugna att det pir

(hoppas jag får svara trots att jag "bara" ska springa halvan?)
Jag blir alltid galet seg i benen (särskilt PANNbenet 😉 ) det första passet efter en vila, så jag vilar ons-tors och tar en lätt jogg på fredagskvällen.
Idag eller imorgon blir det ett långp

Jag har ångest inför loppet. Jag vet att jag är långsam men uthållig. Alltså är det möjligt att genomföra 30 km-loppet på kanske 4h 30min. Jag är mest rädd för taskiga kommentarer från publik el dylikt.

Åhhhhhh... *röd i ansiktet*