Quote from Guest on 20 September 2010, 08:46Nu är det inte många dagar kvar till Lidingöloppet. Hur tränar ni sista veckan innan loppet och hur laddar ni i övrigt inför utmaningen att springa 3 mil i terräng?
Nu är det inte många dagar kvar till Lidingöloppet. Hur tränar ni sista veckan innan loppet och hur laddar ni i övrigt inför utmaningen att springa 3 mil i terräng?
Quote from Funbeat user on 20 September 2010, 08:56Stark nybörjar och amatörvarning på mig men jag planerar en 10km lunk på tisdag sen blir det möjligen ett simpass on-to annars ingen träning.
I övrigt laddar jag bara genom att längta.
Stark nybörjar och amatörvarning på mig men jag planerar en 10km lunk på tisdag sen blir det möjligen ett simpass on-to annars ingen träning.
I övrigt laddar jag bara genom att längta.
Quote from Funbeat user on 20 September 2010, 09:09Bra fråga ... tänkt springa 7 km idag, sedan köra korta pass för att hålla benen igång.
Bra fråga ... tänkt springa 7 km idag, sedan köra korta pass för att hålla benen igång.
Quote from Funbeat user on 20 September 2010, 09:32Mycket intressant att höra hur andra gör. 🙂
Eftersom jag har lite, lite, lite ont i vaderna tänkte jag inte springa något mer nu utan vila benen så att de förhoppningsvis blir pigga. Istället tänkte jag köra simning och ev. body balance, zumba eller nå
Mycket intressant att höra hur andra gör. 🙂
Eftersom jag har lite, lite, lite ont i vaderna tänkte jag inte springa något mer nu utan vila benen så att de förhoppningsvis blir pigga. Istället tänkte jag köra simning och ev. body balance, zumba eller nå
Quote from Funbeat user on 20 September 2010, 09:38Sova, vitaminer och vitlök!
Sova, vitaminer och vitlök!
Quote from Funbeat user on 20 September 2010, 09:48Fullständigt vila tors-fre i alla fall. Benen hinner vakna till på 3 mil, så det är jag inte orolig för. 🙂
Fullständigt vila tors-fre i alla fall. Benen hinner vakna till på 3 mil, så det är jag inte orolig för. 🙂
Quote from Funbeat user on 20 September 2010, 10:04Hade väl egentligen tänkt springa något i helgen men energikrävande umgänge med treåring och snorighetskänsla om morgonen ersatte de planerna med ett mycket stort glassintag. Istället blir det nog ett lugnt och kort distanspass idag, kanske någon slags lä
Hade väl egentligen tänkt springa något i helgen men energikrävande umgänge med treåring och snorighetskänsla om morgonen ersatte de planerna med ett mycket stort glassintag. Istället blir det nog ett lugnt och kort distanspass idag, kanske någon slags lä
Quote from Funbeat user on 20 September 2010, 10:14Som någon klok människa sa:
Du kan knappast träna dig i form en vecka före LL. Du får leva med den formen du tränat upp till idag. Träna lätt, undvik skador och vila dig i form resten av veckan. Längta som någon skrev. Benen ska vara så sugna att det pir
Som någon klok människa sa:
Du kan knappast träna dig i form en vecka före LL. Du får leva med den formen du tränat upp till idag. Träna lätt, undvik skador och vila dig i form resten av veckan. Längta som någon skrev. Benen ska vara så sugna att det pir
Quote from Funbeat user on 20 September 2010, 10:29(hoppas jag får svara trots att jag "bara" ska springa halvan?)
Jag blir alltid galet seg i benen (särskilt PANNbenet 😉 ) det första passet efter en vila, så jag vilar ons-tors och tar en lätt jogg på fredagskvällen.
Idag eller imorgon blir det ett långp
(hoppas jag får svara trots att jag "bara" ska springa halvan?)
Jag blir alltid galet seg i benen (särskilt PANNbenet 😉 ) det första passet efter en vila, så jag vilar ons-tors och tar en lätt jogg på fredagskvällen.
Idag eller imorgon blir det ett långp
Quote from Funbeat user on 20 September 2010, 10:32Jag har ångest inför loppet. Jag vet att jag är långsam men uthållig. Alltså är det möjligt att genomföra 30 km-loppet på kanske 4h 30min. Jag är mest rädd för taskiga kommentarer från publik el dylikt.
Åhhhhhh... *röd i ansiktet*
Jag har ångest inför loppet. Jag vet att jag är långsam men uthållig. Alltså är det möjligt att genomföra 30 km-loppet på kanske 4h 30min. Jag är mest rädd för taskiga kommentarer från publik el dylikt.
Åhhhhhh... *röd i ansiktet*