Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTräning sista veckan innan LL?
You need to log in to create posts and topics.

Inför SHM körde jag ett stenhårt intervallpass (8x1000@maxfart, 30s vila, maxfart = så hög fart som jag kunde hålla under alla intervaller) på som lunchpass på tisdagen. På torsdagen joggade jag ett par km samt sprang en tusing i ca 90%-fart. På fredagen

SHM = Swedish House Mafia? 😀

Ska för all del inte springa på Lördag (eller jo, visst ska jag det, men inte på Lidingö), men uppladdning är uppladdning. Ansluter mig till Jessies argument - första passet efter vila brukar vara tungt och segt. 4-6 km i trivsamt tempo, kanske med nån li

SHM = Stockholm Halvmarathon

Marcus Nilsson menade att ett stenhårt långintervallpass borde kunna ge superkompensation på fyra dagar. Jag tyckte det lät rimligt och jag tror det funkade. De korta fartpassen på torsdagen och fredagen körde jag för att int

6-7 km snabbdistans ikväll. sedan 5-6 km lätt jogg på onsdag. Lätt Gym/cykling på torsdag för att hålla igång lite bara.

En annan fråga - hur äter ni dagarna innan? Måste man ladda med mkt kolhydrater? Jag har bara åkt vasan tidigare - då håller man ju p

Ät dig mätt, det räcker långt!
Jag har aldrig gjort någon specifik kolhydratladdning. Min kropp är van vid allsidig kost och jag har svårt att se hur det skulle kunna komma något gott ur att ändra sina vanor radikalt precis innan ett viktigt lopp.

Ät mat som du är van vid och håll inte på och mixtra och experimentera i sista sekund skulle jag vilja säga. Efter ett tag lär man sig vad som funkar för sin egen kropp eller inte. Det bästa är väl att testa inför sina vanliga långpass vad som funkar bra

körde ett lungtpass på 7km i dag! funderar på att köra ett intervallpass imorgon tisdag innan LL. men hur hårt få de vara?

Albert,
jag kör ung 4 km i medelhård fart. Sedan 5 st 250 meters stegringslopp med ganska lugn högsta fart.

Jag kör,

- kort snabbdistans idag tisdag (15 min uppvärmning, därefter ca 25-30 min). Bara för att känna att kroppen har bra fart, men utan att tillfoga någon skada.

- korta snabba intervaller på torsdag. Ca 400, 200,100+100 m. Samma syfte - känna far