Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTräning sista veckan innan LL?
You need to log in to create posts and topics.

Håller helt med Johan där, passen denna vecka är helt och hållet bara för mitt pannben. Taggande och peppande och med syfte att få just den där känslan av att vara stark, snabb, snygg och oövervinnelig på lördag. (t+) Träningen som ger något rent löpmäss

Hmm.. då kanske långpasset idag skulle kunna bytas mot backintervaller i min egen mördarbacke? *överväger starkt, fast lika mycket pga det fantastiska (OBS! ironi!) vädret utanför fönstret som pga pannbensbyggebehov*

Tack Robert!! Jag körde de passet du sa i går i dag å de känns bra! nu bli de bara 2 lungna pass innan LL på lördag!! En fråga till alla vad satsar ni på för tid på lördag och vilken startgrupp är ni i?

Usch, känns läskigt att skriva min måltid så här - fast jag har å andra sidan redan skrivit det i bloggen. Det är en jätteoptimistisk tid.

Så okej: 3:30 hoppas jag på. Startgrupp 6.

Jag är i startgrupp 5 och hoppas på en sluttid mellan 2,30-2,40

Sub 2:30 från startgrupp 4.
Blir tufft men är min målsättning. Ser mig själv på toppen av Golfbanebacken med ca 1,5 km nedförslöpning kvar med trötta ben och ett mycket förnöjt leende tittandes på klockan som säger 2:20
Albert. se mina km tider på en anna

Dagens intervaller avklarade på mycket stumma och stinna underben som var rejält svullna efter gårdagens löprunda i kombination med ett mycket högt kolhydratsintag. 😀

Jag startar i grupp fem och har som officiellt mål att komma in under tre timmar.

Själv tar jag det rätt lugnt, det blir en kortare runda på onsdag med lite fartökningar.

Jag tror att jag klarar 2:30 på torrt underlag utan folk i vägen. Tyvärr blir nog förutsättningarna sämre, så kanske 2:35-2:40 (i grupp 3).

Men jag känner mig ruski

Satsar på under 2.30 och är i Startgrupp 3. Klarar de sista 22 km på 5m/km på provloppet så det borde gå 😀

Robert: Att stå på toppen och "bara" ha ca 1,5 km nedförslöpning kvar låter lite som självbedrägeri 😉 De gånger jag sprungit (2 hittills) så inte f-n har det bara gått utför sista biten. Finns en backe nästan direkt efter Karins backe och även någon seee