Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTräning vid 40
You need to log in to create posts and topics.

Jeannie Lon är fantastisk! Hon blev fransk mästarinna ilinjelopp för tjunde gången ifjol och då vann hon även tempot. Hon blev även fyra i OS-tempot.
Hon blev f.ö. fransk mästarinna för första gången redan 1979...
I år vann hon "bara" tempot.
På Time Meg

redigerat och suddat

som tant och farbror kan man behålla styrka och uthållighet men snabbheten försvinner så tempo ok men att hon vinner linjeloppet säger väl en hel del om konkurrensen idag i Frankrike

Hej Marcus.

"P: Jeannie Lon kom om jag inte minns fel 10:a på VM-tempot i år som 51-åring."

Och jag har en 8:de plats från ett SM. Men vem fan bryr sig om det 8, 10 eller 100 samma samma. Inget att hänga i julgranen precis.

Eller som jag brukar säga.

Med tanke på att det bara finns en vinnare i varje kateri så måste det vara en rätt nedbantad yrkeskår då...

Hej Marcus.

"Med tanke på att det bara finns en vinnare i varje kateri så måste det vara en rätt nedbantad yrkeskår då..."

Ja det kan du ge dig fan på att det är. Så in i helvete nedbantad. Numera löjligt liten/låg förmåga, enligt mig.

Vänligen

P.

Cool tant! Sån ska jag bli när jag blir stor...

Bernt Johansson körde inte mot proffsen i OS.

Enligt skidåkningens tioårsregel så skulle varken hon simmaren eller Bernt vinna i nuläget utan lägga av vid 25 respektive lagt av vid 33.

Olika sporter har olika lång uppbyggnadstid gissar jag, och nytta av att vara "listigast".
Bland gymnaster så är

Inte bli bättre efter 40?
Säg det till Evy Palm, hon börja träna då.

Proffsen vanligtvis mellan 28-34