Quote from Funbeat user on 23 November 2009, 19:31"Hur många 20-åringar vinner de stora mästerskapen?
Brukar inte mästarna vara lite äldre?"Ja men vad heter hon som tog VM-guld och nytt världsrekord i fjäril.
Ja ni vet hon som är 15år 😉
Ja Sara, så heter hon visst. Hon kommer säkerligen att vara på
"Hur många 20-åringar vinner de stora mästerskapen?
Brukar inte mästarna vara lite äldre?"
Ja men vad heter hon som tog VM-guld och nytt världsrekord i fjäril.
Ja ni vet hon som är 15år 😉
Ja Sara, så heter hon visst. Hon kommer säkerligen att vara på
Quote from j sollerman on 23 November 2009, 20:41Tror inte du ska jämföra simning och cykling.
Tror inte du ska jämföra simning och cykling.
Quote from Funbeat user on 23 November 2009, 20:42Som nån annan klok sagt, man tränar inte för att bli yngre utan för att bli äldre. Började själv cykla vid 49, helnöjd med min första tävlingssäsong och aldrig varit bättre tränad tidigare. Hellre fallen än förfallen :D.
Som nån annan klok sagt, man tränar inte för att bli yngre utan för att bli äldre. Började själv cykla vid 49, helnöjd med min första tävlingssäsong och aldrig varit bättre tränad tidigare. Hellre fallen än förfallen :D.
Quote from Funbeat user on 23 November 2009, 21:41Jag är 47 år och utvecklas fortfarande, gör bättre säsonger hela tiden. Ser inga begränsningar bara möjligheter. Läste nånstans att man får träna 10% hårdare för varje 10 år som man är äldre än konkurrenterna. Kör på bara, ha kul, skit i att tänka på ålde
Jag är 47 år och utvecklas fortfarande, gör bättre säsonger hela tiden. Ser inga begränsningar bara möjligheter. Läste nånstans att man får träna 10% hårdare för varje 10 år som man är äldre än konkurrenterna. Kör på bara, ha kul, skit i att tänka på ålde
Quote from Funbeat user on 23 November 2009, 21:52Åldersklasserna i cykel börjar vid trettio.
Åldersklasserna i cykel börjar vid trettio.
Quote from Funbeat user on 24 November 2009, 00:04Vet du vad andemening vill säga?
Vet du vad andemening vill säga?
Quote from Funbeat user on 24 November 2009, 06:09Har det nåt med Scooby Doo att göra?
Har det nåt med Scooby Doo att göra?
Quote from Funbeat user on 24 November 2009, 08:23David, glöm inte snorisarna och t ex den vita tröjan. Ständigt denna åldersdiskriminering.
David, glöm inte snorisarna och t ex den vita tröjan. Ständigt denna åldersdiskriminering.
Quote from Funbeat user on 24 November 2009, 08:50Hej Kalle.
"Tror inte du ska jämföra simning och cykling."
Nej det kanske du har rätt i. Så vi tar väl "Bernt Johansson" då.
Han tog visst ett OS guld vid 23 års ålder i Montreal 1976. Han tar nog snart ett till, inte.....
Nej det är bara att inse att
Hej Kalle.
"Tror inte du ska jämföra simning och cykling."
Nej det kanske du har rätt i. Så vi tar väl "Bernt Johansson" då.
Han tog visst ett OS guld vid 23 års ålder i Montreal 1976. Han tar nog snart ett till, inte.....
Nej det är bara att inse att
Quote from Jonny Persson on 24 November 2009, 08:58P: Jeannie Lon kom om jag inte minns fel 10:a på VM-tempot i år som 51-åring.
Många skyller bristande resultat på ålder för att det är rätt bekvämt. Lättare att göra det än att träna på!
P: Jeannie Lon kom om jag inte minns fel 10:a på VM-tempot i år som 51-åring.
Många skyller bristande resultat på ålder för att det är rätt bekvämt. Lättare att göra det än att träna på!