Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTräningsförbud
You need to log in to create posts and topics.

I början av december fick jag diagnosen anemi pga järnbrist. Min doktor på vårdcentralen la då ett träningsförbud tills att jag fick upp mitt Hb värde igen. Jag var dock tillåten att gå promenader.

När jag väl kom upp i ett normalt Hb (120) så började ja

Louise, litar Du mer på oss Finbeatare än på Din läkare?!

Blod i avföringen kan man få av olika anledningar. En lättare åkomma är invärtes hemorrojder, som sipprar blod. Vidare finns andra sjukdomar som ger de symtomen, så...lyd Din läkare!

Göteborgsvar

Gör det tråkiga, Lyssna på läkaren!
Ialla fall tills du vet vad det är.

Hallå där Louise. Tråkigt med din mage som det nog är frågan om. Och min psyklogkollega Sylla har naturligtvis helt rätt. Lyssna på och lyd din läkare. Det jag tycker att du behöver i första hand är ett samtal med en dietist på sjukhuset å börja få i dig

Jag förstår att du är jättebesviken på att inte få träna, men jag kan bara hålla med Syvia i detta fallet. Tyvärr ibland är livet så hårt att man inte får träna men det går ändå.

Nu har du en prövning i att behöva leva utan att träna i max 3 månader (enl

Louise, lyssna på Evely och din doktor. Sköt om dig! (L)

Tack alla för era fina svar (L)
Befinner mig nog i en svacka för tillfället...

Är lite imponerad att någon med 120 i Hb överhuvutaget kan tänka träning, själv skulle jag nog inte komma ur sängen 🙂

Råkade ut för en inflamtorisktarmsjukdom i höstas och tappade en hel del blod via tarmen och blodvärdet gick ner från mitt normala på

Oj, själv är jag glad om jag kommer upp i 120 i hb. Ligger för det mesta superlågt, ca 100-110.

Jag blir bekymrad varje gång jag är under 160 i HB.