Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTräningsförbud
You need to log in to create posts and topics.

Sylvia, du har rätt. Jag kallar dom stickor men det var ett sånt prov du beskrev. Den är lite spiralformad och i behållaren finns vätska.

Ja, men då så! Då stämmer ju felkällorna också, eftersom det är samma metod som vi använder.

Ta om proverna utan järnbehandling, så kanske Du slipper gastroskopin. 🙂

Ett annat tips är att försöka påskynda undersökningen genom att vara aktiv i att få en tid. Om du har remissen själv går det att ringa till olika vårdinrättningar som gör undersökningen och dels jämföra väntetiden och dels höra om de har återbud. Jag har

Ringde precis vårdcentralen. De sa att de har ny utrustning som märker av om det är mänskligt blod eller inte. I mitt fall var det dessvärre mänskligt blod.

Hej Louise.

Om jag minns rätt skrev du i en tidigare tråd att du förutom ordentligt lågt Hb också hade lågt B-vitamin och järn. Jag hoppas att din läkare gått hela vägen med den ledtråden också och inte bara gjort ett test av blod i avföringen. Att de ha

OK, Louise. Då är det nog bara att göra undersöknngen.

Lycka till från mig. Jag hoppas att det verkligen går bra //Kjell. ca 100 tarmundrsökningar.!?

Borde inte träningssorten vara av betydelse? Dvs löpning kanske är dåligt, men annan träning som ändå kan hjälpa löpningen kan funka. Tex core-styrka, cykel, vattenlöpning. Så får man träning men undviker stötandet.

Ja, det tycker jag med, löpning är ju ganska så krävande. Kanske ett litet step-pass eller dylikt borde funka. Frågade henne om det men då tittade hon på mig som om hon inte visste var step var. Kan tilläggas att hon kommer från Tyskland.

Jag tycker att Erik har en jättebra poäng i att lite mjukare stötfri träning borde kunna gå att utföra, men absolut inte löpning