Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTräningsförbud
You need to log in to create posts and topics.

Siv, nej, det behöver Du inte om Du inte har symtom på sjunkande hb. Trötthet, flåsighet, onaturlig blekhet, hög puls utan anledning, myrkrypningar i kroppen är symtom på anemi. I träningssammanhang även att det börjar gå sämre trots samma träningsdos. De

ok. jag är ju alltid (oftast) trött - men jag vet att de beror på för lite sömn (hur många timmar är för lite??)
att jag inte vinner...hmmm...bra idé David, jag kanske ska börja tävla igen bara för att ha koll på mitt hb.

Då har jag åter igen besparat s

Krya på dig! (t+)

Men som en liten anmärkning så har jag andra erfarenheter av träning och sjukdom. Jag kanske är knäpp men...? Så här tycker jag. 😉

Har haft ulcerös colit i hela mitt vuxna liv som sen spårade ur och blev tjocktarmscancer. Trots läkar

Vilken superman Du måste vara Krister! 🙂

Såna här historier läser man om då och då, och det är beundransvärt att klara av mer än man i teorin borde kunna. Men det är också väldigt individuellt hur man klarar av fysisk aktivitet under cytostatikabehandl

Sylvia: Någon superman vet jag inte om jag är. Snarare tjurskallig som vägrar vika ner mig. 😉

Givetvis går det inte att träna med samma intensitet som man är van vid om man är allvarligt sjuk. Men det jag vill framhålla är att det ofta går det bra att t

En tjurskallig superman, då? 😉

Jag håller med Dig i det Du skriver. Absolut. Och det psykologiska är nog viktigare än man kan tro. Det vet ju alla, att tränar man, mår man bra i skallen också, och stundtals känns det som om man kan övervinna allt.

Samt

Järn tabletter är kända för att ge hård mage... prova istället att ta c-vitamin tillskott. Det kommer att underlätta för din kropp att ta upp järn. Sedan finns det matvaror som är bra, t.ex. broccoli och leverpastej...

Jag skulle nog också ta det lugnt m

Om läkaren avråder och kan motivera det ska man givetvis följa rådet. Men min erfarenhet är att de slentrianmässigt råder en att ta det lugnt utan att det egentligen är medicinskt motiverat bara därför att de flesta andra inte orkar göra så mycket när de

Det komiska är att jag känner mig fullt frisk. Känner mig t o m bättre nu när Hb-värdet gick upp iom järntabletterna - och så får jag inte träna!

Jag känner också att hon slentrianmässigt säger att jag inte får träna men jag har heller inte fått en anled

Oj, det var orutinerat att be Dig göra avföringsprover under pågående järnbehandling!

Nu använder inte vi stickor när vi kör analysen utan en slags spiralformad pinne som doppas i avföringen och förs ner i framkallningsvätska. Sen droppar man denna vätsk