Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Är det någon hör som springer halvmaran på runt 1:15 och vill delge sin träningsmängd för detta? Eller någon som vet någon annan som har de tiderna och känner till träningsmängden?

Gärna i timmar, men mil funkar det med.

Antar att det varierar kraftigt

Gjorde 1:15:47 i somras när jag hade ca 2 månader kvar till Challenge Copenhagen ironman som var säsongen stora mål.

Jag vet, jag vet.. det är 47 sekunder långsammare än du bad om, men VISS relevans kanske det har ändå.

Eftersom jag tränade tre sporter

Jag skrev "runt". 😀

Har du någon uppfattning om årsmängd i timmar? 500?

Med hjälp av mina kära Garmin kan jag säga att jag under 2010 sprang ganska precis 1626km, vilket tog 139 timmar och 39 minuter.

Vad gäller cykling har jag inte alltid haft GPS på, jag pendlar omkring 190km i veckan och det registreras sällan så det ska

Tony Pölder skrev en del om detta när skidåkarna gnällde. Pröva Google.

Oscar: Antingen får du sjukt bra effekt på löpningen av din cykling, eller så har du mkt mer löpning i blodet sen tidigare.
Jag gjorde ca 1000km första halvåret i år och kom upp i 1.25-form. Och då tror jag ändå att jag har relativt sett bra utväxling på

Det måste vara det senare, löpning började jag inte med förrän för ca 2 år sen. Så jag får erkänna att jag tycks ha en smått orättvis fallenhet för det.

Troligen hade jag sprungit ännu lite fortare om jag sprungit mer, men jag tror ändå att det är själva

Ja gjorde 1:14:03 på halvmaran och 2:41 på StM under 2010 och min totala träningsmängd blev.
22490 min 4960,79 km
Men tror det är rätt individuellt hur mycket man behöver träna för att komma ner i 1:15 och kontunuiteten är nog det viktigaste.

Visst är det individuellt, och visst spelar det roll hur länge man kört. Och vilken sorts träning man utför.

Men kul ändå att se, dina 375 timmar är ju tex hälften mot Oscars (som tränar annat mest).

Tack! (t+)

Skulle tro att en träningsmängd runt 10mil/vecka är aktuell för en tid ned mot 1:15 eller under.

Du måste nog först klara milen runt 34 min innan man försöker på den tiden på halvan 🙂