Quote from Funbeat user on 6 January 2011, 19:25Kopierat Pölders "träningslära" från nätet därav textsnittet:
Tonys TrÄningstips
"Träna aldrig några pass mellan 45min och två timmar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Man gör ofta det felet att man springer tre ggr i veckan en runda som tar 50 min och man försö
Kopierat Pölders "träningslära" från nätet därav textsnittet:
Tonys TrÄningstips
"Träna aldrig några pass mellan 45min och två timmar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Man gör ofta det felet att man springer tre ggr i veckan en runda som tar 50 min och man försö
Quote from Funbeat user on 6 January 2011, 19:38Enligt min upptrappningsplan kommer jag ganska precis uppnå milstolpen 100km/v i snitt lagom till den 21 maj då jag enligt min tävlingsplanering springer Göteborgsvarvet på 1:14:59... 😉
Om man istället utgår från historiska fakta, så har jag haft följan
Enligt min upptrappningsplan kommer jag ganska precis uppnå milstolpen 100km/v i snitt lagom till den 21 maj då jag enligt min tävlingsplanering springer Göteborgsvarvet på 1:14:59... 😉
Om man istället utgår från historiska fakta, så har jag haft följan
Quote from Funbeat user on 6 January 2011, 19:44"Träna aldrig några pass mellan 45min och två timmar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Detta är en åsikt.
De flesta bra löparna kör nog rätt många av sina pass i spannet 45 minuter till två timmar.
"Träna aldrig några pass mellan 45min och två timmar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Detta är en åsikt.
De flesta bra löparna kör nog rätt många av sina pass i spannet 45 minuter till två timmar.
Quote from Funbeat user on 6 January 2011, 19:48Ja, men han har en hel del poänger, och hyfsade tider.
Ja, men han har en hel del poänger, och hyfsade tider.
Quote from Funbeat user on 6 January 2011, 19:53Han har säkert en del poänger, men en del av han säger är också rent struntprat. Blir oseriöst när han uttrycker sig så svart/vitt, det ena är jättefel och något annat snarligt är himmelriket, orsaken är väl att han är en uppblåst typ helt besatt av att "
Han har säkert en del poänger, men en del av han säger är också rent struntprat. Blir oseriöst när han uttrycker sig så svart/vitt, det ena är jättefel och något annat snarligt är himmelriket, orsaken är väl att han är en uppblåst typ helt besatt av att "
Quote from Funbeat user on 6 January 2011, 19:55Jag kan bara anta att det där "under 45 min" är utan uppvärmning. Annars blir det inte många intervaller 😉
Jag kan bara anta att det där "under 45 min" är utan uppvärmning. Annars blir det inte många intervaller 😉
Quote from Funbeat user on 6 January 2011, 19:57Då bör du göra 1:07 på halvan eftersom Tony de facto har gjort det i en "träningssport" för honom. Det var ändå skidor som var hans gren.
Då bör du göra 1:07 på halvan eftersom Tony de facto har gjort det i en "träningssport" för honom. Det var ändå skidor som var hans gren.
Quote from Funbeat user on 6 January 2011, 20:00Man kan teoretisera vilken träningsmetod som är bäst - deltar gärna i det själv 😀 - men jag tycker det är lika intressant att kolla runt och se vilken mängd de som gör 1:15 på halvmaran faktiskt ligger på.
Man kan teoretisera vilken träningsmetod som är bäst - deltar gärna i det själv 😀 - men jag tycker det är lika intressant att kolla runt och se vilken mängd de som gör 1:15 på halvmaran faktiskt ligger på.
Quote from Funbeat user on 7 January 2011, 00:17Halvmaratid 2010
1.15.36
Träningsmängd 2010
Tot: (Löpn,inneb.styrka,skidor)
342mil
360timLöpn.
334mil
258timHar planerat 360mil löpning under 2011, hoppas att klara sub 75 på halvmaran:-)
Halvmaratid 2010
1.15.36
Träningsmängd 2010
Tot: (Löpn,inneb.styrka,skidor)
342mil
360tim
Löpn.
334mil
258tim
Har planerat 360mil löpning under 2011, hoppas att klara sub 75 på halvmaran:-)
Quote from Funbeat user on 7 January 2011, 09:29> "Träna aldrig några pass mellan 45min och två timmar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Nåja, Daniels, Lydiard, Hudson för att nämna de som ligger närmast på näthinnan tycker annorlunda. Och dessa herrars filosofier skolar allt från knattelag till världselitlö
> "Träna aldrig några pass mellan 45min och två timmar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Nåja, Daniels, Lydiard, Hudson för att nämna de som ligger närmast på näthinnan tycker annorlunda. Och dessa herrars filosofier skolar allt från knattelag till världselitlö