Quote from Funbeat user on 12 June 2008, 14:27Men Lars, du har sagt att "Intensiteten bör ligga på en nivå av 60-70% av maxpuls. "
Det är fel. Det finns gott om träning där pulsen inte är relevant, och jag gav några exempel på det.
Men Lars, du har sagt att "Intensiteten bör ligga på en nivå av 60-70% av maxpuls. "
Det är fel. Det finns gott om träning där pulsen inte är relevant, och jag gav några exempel på det.
Quote from Bjarne Lewin on 12 June 2008, 14:31Jo förresten Lars. Jag glömde visst en detalj. Jag har pulsklocka. Jag tycker att pulsklocka är ett bra hkjälpmedel för träningen, i alla fall för mig, men den behöver inte vara det för alla för det!
Jo förresten Lars. Jag glömde visst en detalj. Jag har pulsklocka. Jag tycker att pulsklocka är ett bra hkjälpmedel för träningen, i alla fall för mig, men den behöver inte vara det för alla för det!
Quote from Funbeat user on 12 June 2008, 14:35Pulsklocka är väl inte viktigt egentligen men jag brukar använda det här med mellantider och tidtagning som en morot när jag inte tränat på ett tag.
OBS, jämför aldrig mig med någon annan utan bara med mig själv.
Om man då springer samma runda emellan
Pulsklocka är väl inte viktigt egentligen men jag brukar använda det här med mellantider och tidtagning som en morot när jag inte tränat på ett tag.
OBS, jämför aldrig mig med någon annan utan bara med mig själv.
Om man då springer samma runda emellan
Quote from Funbeat user on 12 June 2008, 21:15pulsklocka är ett hjälpmedel i träningen för alla men absolut inte nödvändig och något man måste köpa. Den är det bästa och enklaste sättet att se intensiteten men som sagt inte ett måste att ha.
Om jag har fattat den här tjejen rätt så vill hon komma i
pulsklocka är ett hjälpmedel i träningen för alla men absolut inte nödvändig och något man måste köpa. Den är det bästa och enklaste sättet att se intensiteten men som sagt inte ett måste att ha.
Om jag har fattat den här tjejen rätt så vill hon komma i
Quote from Funbeat user on 13 June 2008, 10:58Jag tror det oxå är bra att hitta ett långsiktigt mål med träningen, t.ex nått motionslopp eller så!
Ta hjälp av folket här och hitta ett lämpligt mål ett år fram i tiden! Sådana mål hjälper mig att få kontinuitet i träningen och ge mig ut även om solske
Jag tror det oxå är bra att hitta ett långsiktigt mål med träningen, t.ex nått motionslopp eller så!
Ta hjälp av folket här och hitta ett lämpligt mål ett år fram i tiden! Sådana mål hjälper mig att få kontinuitet i träningen och ge mig ut även om solske
Quote from Funbeat user on 13 June 2008, 18:02Tack! Ska sätta upp mål. Kul med solsken som spön i backen *ler*.
Tack! Ska sätta upp mål. Kul med solsken som spön i backen *ler*.
Quote from Bjarne Lewin on 13 June 2008, 23:15Funbeat har ju bra målfunktioner. Både långa mål och korta mål eller delmål är jättebra!
Funbeat har ju bra målfunktioner. Både långa mål och korta mål eller delmål är jättebra!
Quote from Funbeat user on 15 June 2008, 11:06Evely- Precis!
Alla långsiktiga mål består av ett antal delmål som bygger upp till finalen!
Jag ser delmålen som små kontroller att jag sköter mig på vägen mot slutmålet!
Evely- Precis!
Alla långsiktiga mål består av ett antal delmål som bygger upp till finalen!
Jag ser delmålen som små kontroller att jag sköter mig på vägen mot slutmålet!