Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTräningstips till nybörjare!
You need to log in to create posts and topics.

Måste tycka tvärtemot igen. Intervaller är kul om man gillar att ta ut sig och dessutom är det tidseffektivt vilket torde vara bra för alla som inte hinner cykla 3 timmar om dagen eller mer. Sedan behöver kanske inte nybörjaren hålla på med VO2-max och tr

David, du är väl inte tjurig!!!?

Absolut inte. Det brukar annars mest vara Canyonägare med ShimaNO och Garmin som är tjuriga.

Jag håller med dig Charlotta (i alla fall till viss del!).

Intervaller är roliga och tidseffektiva och framför allt även träningseffektiva. På testcykeln kör jag i princip enbart intervallträning. På mindre än 1 h kan man bränna av ett härligt intervall

Riskerna för skador borde vara större på vägarna eller vurpar du ofta på testcykeln?

På vilket sätt kan man skada sig under intervaller? För att man tar i för hårt?

Trötthetssyndrom?

Sanna. Intervalltrening er en stor belastning på sene og muskelfester, samt at det kan gi opphopning av melkesyre, og overanstrenkte muskler. (serlig bakkeintervaler)

Selv om det ikke tapper kroppen for krefter på samme måte som en 3-4 timers tur, ska

Hur fungerar det på ett etapplopp med 1 dags vila efter intervallerna?

Jag tycker att det funkar bra att överträna några dagar om man ser till att vila sedan. Hade fyra korta, men intensiva träningsläger förra året i ganska tät följd då de sista dagarna i varje läger var ruskigt jobbiga och slitiga plus några flerdagarstävli