Quote from Funbeat user on 22 February 2008, 10:01Per.
"Läs mitt inlägg igen så ska du se att jag snackar om snittfarten över en timme och inte ett hundrameterslopp"
Sorry Pär! Läs mitt inlägg igen så ska du se att jag snackar om att springa det fortaste man kan och inte någon snittfarten över en timme
Per.
"Läs mitt inlägg igen så ska du se att jag snackar om snittfarten över en timme och inte ett hundrameterslopp"
Sorry Pär! Läs mitt inlägg igen så ska du se att jag snackar om att springa det fortaste man kan och inte någon snittfarten över en timme
Quote from Funbeat user on 22 February 2008, 10:21Jo, jag är medveten om att det är ett vedertaget begrepp, vad nu det gör för skillnad.
Den ursprungliga frågan gällde om tröskelfart är att springa "så fort man kan", inte "så fort man kan under en timme". Jag försökte bara säga att det är meningslöst, o
Jo, jag är medveten om att det är ett vedertaget begrepp, vad nu det gör för skillnad.
Den ursprungliga frågan gällde om tröskelfart är att springa "så fort man kan", inte "så fort man kan under en timme". Jag försökte bara säga att det är meningslöst, o
Quote from Jonny Persson on 22 February 2008, 10:36Sorry, måste erkänna att jag inte läst alla inlägg så noggrannt... För mig räcker det gott i min egen träning att tänka att tröskelfart=den fart jag klarar av att bibehålla i en timme.
Jag frågade Szacke vid ett tillfälle när han sa att han kört ett trös
Sorry, måste erkänna att jag inte läst alla inlägg så noggrannt... För mig räcker det gott i min egen träning att tänka att tröskelfart=den fart jag klarar av att bibehålla i en timme.
Jag frågade Szacke vid ett tillfälle när han sa att han kört ett trös
Quote from Camilla Höög on 22 February 2008, 10:40Rent teoretiskt är det så att om man springer det snabbaste man kan så orkar man bara en oändligt kort sträcka. Om man orkar längre än en oändligt kort sträcka så springer du ju inte det fortaste du kan.
Om man sedan lägger till praktiska begränsningar s
Rent teoretiskt är det så att om man springer det snabbaste man kan så orkar man bara en oändligt kort sträcka. Om man orkar längre än en oändligt kort sträcka så springer du ju inte det fortaste du kan.
Om man sedan lägger till praktiska begränsningar s
Quote from Funbeat user on 22 February 2008, 10:43Åhhh faaan!
Åhhh faaan!
Quote from Funbeat user on 22 February 2008, 11:16Teorier bygger alltid på förenklingar, och konsten är att göra förenklingarna på ett sådant sätt att man fortfarande beskriver verkligheten någorlunda riktigt. Om man gör förenklingen att man antar att acceleration inte tar någon tid så får man en teori s
Teorier bygger alltid på förenklingar, och konsten är att göra förenklingarna på ett sådant sätt att man fortfarande beskriver verkligheten någorlunda riktigt. Om man gör förenklingen att man antar att acceleration inte tar någon tid så får man en teori s
Quote from Fredrik Närenfors on 22 February 2008, 19:52Att du bara orkar P.E.
Att du bara orkar P.E.
Quote from Funbeat user on 6 March 2008, 13:42Halkar in på ett bananskal i tråden.
Är det inte igentligen så att nivån på mjölksyran i muskeln först stiger linjärt med belasningen för att sedan vid en brytpunkt gå över till att stiga olinjärt med belastnigen.
D.v.s. att när man kommer över brytpunk
Halkar in på ett bananskal i tråden.
Är det inte igentligen så att nivån på mjölksyran i muskeln först stiger linjärt med belasningen för att sedan vid en brytpunkt gå över till att stiga olinjärt med belastnigen.
D.v.s. att när man kommer över brytpunk
Quote from Funbeat user on 6 March 2008, 14:03Det är riktigt. Den linjära delen av kurvan är också väldigt flack.
Det är riktigt. Den linjära delen av kurvan är också väldigt flack.
Quote from Elias Engqvist on 6 March 2008, 18:45Ett litet demo på en lactattest jag gjorde för nån månad sen:
Det är alltså puls (bpm) och lactat (mmol/l) som plottats mot löphastigheten här.
BILD:http://redsports.se/stuff/Kurvan.jpg
Ett litet demo på en lactattest jag gjorde för nån månad sen:
Det är alltså puls (bpm) och lactat (mmol/l) som plottats mot löphastigheten här.
BILD:http://redsports.se/stuff/Kurvan.jpg