Quote from Funbeat user on 21 February 2008, 14:30Är det inte när man springer det fortaste man kan i en timme?
Är det inte när man springer det fortaste man kan i en timme?
Quote from Torbjörn Ohlsson on 21 February 2008, 14:34Eller hoppar på ett ben så högt man kan i två?
Eller hoppar på ett ben så högt man kan i två?
Quote from Funbeat user on 21 February 2008, 14:38Eller så är tröskelfart den högsta hastighet du kan hålla under en timmes tid och ändå klara trösklarna på Kielbåten på lördag efter maran...(TIPS: den hastigheten är inte speciellt hög av olika anledningar)
Eller så är tröskelfart den högsta hastighet du kan hålla under en timmes tid och ändå klara trösklarna på Kielbåten på lördag efter maran...(TIPS: den hastigheten är inte speciellt hög av olika anledningar)
Quote from Fredrik Närenfors on 21 February 2008, 19:16"Nej, det är det inte. Att springa det fortaste man kan är över."
Sorry. Ingen kan springa över sin tröskelfart. Då har man just definierat om den.
Inte i snitt spritt över en timme i alla fall.Till Anders funderingar högre upp.
Om man springer på sin
"Nej, det är det inte. Att springa det fortaste man kan är över."
Sorry. Ingen kan springa över sin tröskelfart. Då har man just definierat om den.
Inte i snitt spritt över en timme i alla fall.
Till Anders funderingar högre upp.
Om man springer på sin
Quote from Funbeat user on 21 February 2008, 21:13Per, det är ju inte minst intressant inför en tävling om man vill prestera optimalt. Jag har själv funderat på vad som är det optimala: att tävla på puls eller konstant hastighet. Att tävla på konstant puls skulle jag aldrig göra. Eller jag har nog kommit
Per, det är ju inte minst intressant inför en tävling om man vill prestera optimalt. Jag har själv funderat på vad som är det optimala: att tävla på puls eller konstant hastighet. Att tävla på konstant puls skulle jag aldrig göra. Eller jag har nog kommit
Quote from Fredrik Närenfors on 21 February 2008, 21:25Rätt tänkt Anders. Under ett lopp ska dock naturligtvis pulsen gå upp så den är på max vid mållinjen.
Rätt tänkt Anders. Under ett lopp ska dock naturligtvis pulsen gå upp så den är på max vid mållinjen.
Quote from Funbeat user on 21 February 2008, 21:58Per
Sluta svamla.....
"Sorry. Ingen kan springa över sin tröskelfart"
Det är väl troligt att alla som överhuvudtaget kan springa, kan springa över sin tröskelfart. Det är bara det att man inte kommer så himla långt.
Vänligen
P.
Per
Sluta svamla.....
"Sorry. Ingen kan springa över sin tröskelfart"
Det är väl troligt att alla som överhuvudtaget kan springa, kan springa över sin tröskelfart. Det är bara det att man inte kommer så himla långt.
Vänligen
P.
Quote from Fredrik Närenfors on 21 February 2008, 22:44P.E. Jag svamlar aldrig. Det gör däremot du nu.
Läs mitt inlägg igen så ska du se att jag snackar om snittfarten över en timme och inte ett hundrameterslopp
P.E. Jag svamlar aldrig. Det gör däremot du nu.
Läs mitt inlägg igen så ska du se att jag snackar om snittfarten över en timme och inte ett hundrameterslopp
Quote from Funbeat user on 21 February 2008, 23:46Då kan man lika gärna säga att ingen kan springa snabbare än sin marathonfart.
Inte i genomsnitt över ett marathonlopp i alla fall. 🙂
Då kan man lika gärna säga att ingen kan springa snabbare än sin marathonfart.
Inte i genomsnitt över ett marathonlopp i alla fall. 🙂
Quote from Jonny Persson on 22 February 2008, 09:02Stämmer bra det Pontus. Så är också marafart ett vedertaget begrepp som träningsfart. Precis som tröskelfart. 🙂 Som jag gärna använder när jag tränar för maraton.
För övrigt så tycker jag att Per är helt inne på rätt spår och skriver det som jag inte o
Stämmer bra det Pontus. Så är också marafart ett vedertaget begrepp som träningsfart. Precis som tröskelfart. 🙂 Som jag gärna använder när jag tränar för maraton.
För övrigt så tycker jag att Per är helt inne på rätt spår och skriver det som jag inte o