Quote from Funbeat user on 20 February 2008, 23:03Ref: http://student.bton.ac.uk/documents/chelsea%20school/Modules/Level%202/Hb200/Lectures/Semester%201/Aerobic%20metabolism/Anaerobic%20threshold%20concept.ppt
MAXIMAL LACTATE STEADY STATE (MLSS)
* Power/running speed at MLSS is highly related to pace i
MAXIMAL LACTATE STEADY STATE (MLSS)
* Power/running speed at MLSS is highly related to pace i
Quote from Funbeat user on 20 February 2008, 23:27Allie,
har man mycket mjölksyra gör det ont, måttliga mängder blir man bara stum av.Sen är det också omdebatterat om det verkligen är mjölksyran som är den verkliga boven. Helt klart är det i samband med att mjölksyranivåerna stiger som man tröttnar, me
Allie,
har man mycket mjölksyra gör det ont, måttliga mängder blir man bara stum av.
Sen är det också omdebatterat om det verkligen är mjölksyran som är den verkliga boven. Helt klart är det i samband med att mjölksyranivåerna stiger som man tröttnar, me
Quote from Funbeat user on 21 February 2008, 00:24Är det nödvändigt att pressa sig så det gör ont om man ska bli bra? Bra på distanser upp till milen, menar jag. Jag vägrar bli maralöpare.
Är det nödvändigt att pressa sig så det gör ont om man ska bli bra? Bra på distanser upp till milen, menar jag. Jag vägrar bli maralöpare.
Quote from Funbeat user on 21 February 2008, 00:44Allie, det finns goda möjligheter att pressa sig så det gör ont på i stort sett alla distanser 🙂 Men nödvändigt är det knappast. Just milen tycker jag är en av de jävligaste distanserna.
Allie, det finns goda möjligheter att pressa sig så det gör ont på i stort sett alla distanser 🙂 Men nödvändigt är det knappast. Just milen tycker jag är en av de jävligaste distanserna.
Quote from Funbeat user on 21 February 2008, 08:41Sven, jag använder själv formuleringen farten man kan hålla ungefär en timme när jag beskriver tröskelfart, men jag ifrågasätter bara om det var en definition man "bara får köpa" eller hur det var du uttryckte dig. Jag ser det mer som en beskrivning och e
Sven, jag använder själv formuleringen farten man kan hålla ungefär en timme när jag beskriver tröskelfart, men jag ifrågasätter bara om det var en definition man "bara får köpa" eller hur det var du uttryckte dig. Jag ser det mer som en beskrivning och e
Quote from Funbeat user on 21 February 2008, 09:03Hej Fredrika.
"Men nu blir jag ännu mer förvirrad. Menar ni att det heter "syraskuld" eller "syreskuld"? Och då avser jag löpningen ;-)"
För min del kan man kalla det "Syraskuld" och det är upp till var och en vad man vill kalla detta. Det finns trolien
Hej Fredrika.
"Men nu blir jag ännu mer förvirrad. Menar ni att det heter "syraskuld" eller "syreskuld"? Och då avser jag löpningen ;-)"
För min del kan man kalla det "Syraskuld" och det är upp till var och en vad man vill kalla detta. Det finns trolien
Quote from Funbeat user on 21 February 2008, 09:09P. E., det håller jag med om - men det förvirrande består i att det dels är "ganska" så stor skillnad mellan syra och syre, och att båda är inblandade i problemet 😉 (Som kemi- men inte alltför träningsteoretiskt kunnig hamnar man lätt på pottkanten då.)
P. E., det håller jag med om - men det förvirrande består i att det dels är "ganska" så stor skillnad mellan syra och syre, och att båda är inblandade i problemet 😉 (Som kemi- men inte alltför träningsteoretiskt kunnig hamnar man lätt på pottkanten då.)
Quote from Funbeat user on 21 February 2008, 09:28Är det ändå inte så att för de flesta av oss här på FunBeat så räcker det med en ungefärlig uppskattning av begreppet tröskelfart. Vi är ju knappast elitlöpare som måste optimera vår träning till 100%.
Som vi gamla stötar ofta hävdar så var löparna på 8
Är det ändå inte så att för de flesta av oss här på FunBeat så räcker det med en ungefärlig uppskattning av begreppet tröskelfart. Vi är ju knappast elitlöpare som måste optimera vår träning till 100%.
Som vi gamla stötar ofta hävdar så var löparna på 8
Quote from Funbeat user on 21 February 2008, 09:31Jag var mycket långsammare på 80-talet så det där stämmer inte Leif! 😉
Jag var mycket långsammare på 80-talet så det där stämmer inte Leif! 😉
Quote from Funbeat user on 21 February 2008, 09:40I mitt eget fall så är det inte av träningsskäl jag är intresserad av just de exakta definitionerna (då litar jag hellre på de erfarnes råd :-)), utan för att jag trots allt jobbar med liknande saker och tycker det är intressant att höra vad träningsfysio
I mitt eget fall så är det inte av träningsskäl jag är intresserad av just de exakta definitionerna (då litar jag hellre på de erfarnes råd :-)), utan för att jag trots allt jobbar med liknande saker och tycker det är intressant att höra vad träningsfysio