Quote from Funbeat user on 20 February 2008, 13:01Det märkliga är ju att man inte får någon syraskuld av LSD.
(Ok, den var gammal. LSD = Long Slow Distance btw)
Det märkliga är ju att man inte får någon syraskuld av LSD.
(Ok, den var gammal. LSD = Long Slow Distance btw)
Quote from Funbeat user on 20 February 2008, 13:05Syraskuld har jag aldrig hört talas om.
Syreskuld vet jag däremot vad det är. (tillstånd som uppträder främst i hårt arbetande muskulatur när förbrukningen av syre blir större än tillförseln med blodflödet, enligt NE)
Syraskuld har jag aldrig hört talas om.
Syreskuld vet jag däremot vad det är. (tillstånd som uppträder främst i hårt arbetande muskulatur när förbrukningen av syre blir större än tillförseln med blodflödet, enligt NE)
Quote from Fredrik Närenfors on 20 February 2008, 21:37Fredrik. Förklara dig istället. Jag fattar i alla fall inte vad du syftar på. FTP är knappast ett inexakt värde. Tvärtom.
Fredrik. Förklara dig istället. Jag fattar i alla fall inte vad du syftar på. FTP är knappast ett inexakt värde. Tvärtom.
Quote from Fredrik Närenfors on 20 February 2008, 21:38Fredrik. Förklara dig istället. Jag fattar i alla fall inte vad du syftar på. FTP är knappast ett inexakt värde. Tvärtom.
Fredrik. Förklara dig istället. Jag fattar i alla fall inte vad du syftar på. FTP är knappast ett inexakt värde. Tvärtom.
Quote from Funbeat user on 20 February 2008, 22:07Hej Fredrika.
"Ett begrepp som "syraskuld" ter sig nämligen mycket märkligt i mina öron, men det kan ju ha en helt annan förklaring."
Ja det kan tyckas så. Men för mig är det inte så konstigt att vi/jag kallar det "syraskuld" För det är den vi får betal
Hej Fredrika.
"Ett begrepp som "syraskuld" ter sig nämligen mycket märkligt i mina öron, men det kan ju ha en helt annan förklaring."
Ja det kan tyckas så. Men för mig är det inte så konstigt att vi/jag kallar det "syraskuld" För det är den vi får betal
Quote from Funbeat user on 20 February 2008, 22:17Som högskoleutbildad kemist vill jag minnas att "Syraskuld" är när man har haft alldeles för roligt på rejv men inte betalat sin langare än... farligt för hälsan på alla sätt har jag hört.
Som högskoleutbildad kemist vill jag minnas att "Syraskuld" är när man har haft alldeles för roligt på rejv men inte betalat sin langare än... farligt för hälsan på alla sätt har jag hört.
Quote from ellen olsson on 20 February 2008, 22:17> Fredrik. Förklara dig istället. Jag fattar i alla fall inte vad du syftar på. FTP är knappast ett inexakt värde.
Du miossförstår mig pga. ett olämpligt ordval. Jag har aldrig skrivit att FTP är inexakt men den är onekligen inte helt väldefinierad ur mä
> Fredrik. Förklara dig istället. Jag fattar i alla fall inte vad du syftar på. FTP är knappast ett inexakt värde.
Du miossförstår mig pga. ett olämpligt ordval. Jag har aldrig skrivit att FTP är inexakt men den är onekligen inte helt väldefinierad ur mä
Quote from Funbeat user on 20 February 2008, 22:23Men nu blir jag ännu mer förvirrad. Menar ni att det heter "syraskuld" eller "syreskuld"? Och då avser jag löpningen 😉
Men nu blir jag ännu mer förvirrad. Menar ni att det heter "syraskuld" eller "syreskuld"? Och då avser jag löpningen 😉
Quote from Funbeat user on 20 February 2008, 22:35Det heter "syreskuld". Det är bara roligare att tänka sig alternativa tolkningar av ordet "syraskuld".
Det heter "syreskuld". Det är bara roligare att tänka sig alternativa tolkningar av ordet "syraskuld".
Quote from Funbeat user on 20 February 2008, 22:49"Och priset då? Jo det är smärta. Men ur smärtan föds det vinnare. Så ligger det till för mig avseende "syraskulden""
Ok, nu måste jag passa på att fråga en dum fråga om mjölksyran. Många säger att mjölksyra gör ont, är det så? Jag får aldrig sån smärta.
"Och priset då? Jo det är smärta. Men ur smärtan föds det vinnare. Så ligger det till för mig avseende "syraskulden""
Ok, nu måste jag passa på att fråga en dum fråga om mjölksyran. Många säger att mjölksyra gör ont, är det så? Jag får aldrig sån smärta.