Quote from Funbeat user on 21 February 2008, 11:33Jag är mest skeptiskt till att det skulle finnas en konstant tröskelfart. Den borde variera under träningspasset.
Jag är mest skeptiskt till att det skulle finnas en konstant tröskelfart. Den borde variera under träningspasset.
Quote from Funbeat user on 21 February 2008, 11:46Här finns en översikt över forskning kring tröskelvärden:
http://www.sportsci.org/encyc/drafts/Anaerobic_thresh_Rhodes.docDen riktigt korta sammanfattningen är att alla är överens om att det finns en kritisk intensitet, som man snabbt blir trött om man
Här finns en översikt över forskning kring tröskelvärden:
http://www.sportsci.org/encyc/drafts/Anaerobic_thresh_Rhodes.doc
Den riktigt korta sammanfattningen är att alla är överens om att det finns en kritisk intensitet, som man snabbt blir trött om man
Quote from Lotta W on 21 February 2008, 11:58Leif, det var för att de använde tiden till träning och återhämtning istället för att trötta ut sig med att bråka om definitioner 🙂
Leif, det var för att de använde tiden till träning och återhämtning istället för att trötta ut sig med att bråka om definitioner 🙂
Quote from Funbeat user on 21 February 2008, 12:49Bråka om definitioner är det man kallar "aktiv vila". 🙂
Det skönt absurda med den här diskussionen är att den egentligen inte handlar om vad tröskelfart är, utan ifall en viss definition verkligen är en definition i formell mening eller bara en beskriv
Bråka om definitioner är det man kallar "aktiv vila". 🙂
Det skönt absurda med den här diskussionen är att den egentligen inte handlar om vad tröskelfart är, utan ifall en viss definition verkligen är en definition i formell mening eller bara en beskriv
Quote from Funbeat user on 21 February 2008, 12:54"Jag är mest skeptiskt till att det skulle finnas en konstant tröskelfart."
Och visst är det så som Andreas skriver att det inte finns en "konstant tröskelfart".
Det är även så att det troliga är att tidsintervallet spelar en stor roll på hur stor diffe
"Jag är mest skeptiskt till att det skulle finnas en konstant tröskelfart."
Och visst är det så som Andreas skriver att det inte finns en "konstant tröskelfart".
Det är även så att det troliga är att tidsintervallet spelar en stor roll på hur stor diffe
Quote from Funbeat user on 21 February 2008, 12:56P.E,
det var så jag menade. Ska man ligga på tröskeln ska man springa på t ex puls och sen låta farten bli vad den blir. I början av träningspasset kanske man då får 5 min/km och en halvtimme senare 5.30, men man tränar fortfarande vid sin tröskel.Sen p
P.E,
det var så jag menade. Ska man ligga på tröskeln ska man springa på t ex puls och sen låta farten bli vad den blir. I början av träningspasset kanske man då får 5 min/km och en halvtimme senare 5.30, men man tränar fortfarande vid sin tröskel.
Sen p
Quote from Funbeat user on 21 February 2008, 13:00Och för att svara på frågan.
"Är det när man springer det fortaste man kan? "
Nej, det är det inte. Att springa det fortaste man kan är över.
Vänligen
P.
Och för att svara på frågan.
"Är det när man springer det fortaste man kan? "
Nej, det är det inte. Att springa det fortaste man kan är över.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 21 February 2008, 13:05Bra P.E! (t+)
Om vi bara hållit oss till att besvara frågan...den var ju inte svårare än så och där är nog alla överens 😀
Bra P.E! (t+)
Om vi bara hållit oss till att besvara frågan...den var ju inte svårare än så och där är nog alla överens 😀
Quote from Elias Engqvist on 21 February 2008, 13:39Stäng tråden nu - FORT!!! 🙂
Stäng tråden nu - FORT!!! 🙂
Quote from Bjarne Lewin on 21 February 2008, 13:41😀
😀