Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTröskelfart?
You need to log in to create posts and topics.

Precis så, Torbjörn. Det är exakt det jag ville ha sagt, men du formulerade dig nog precisare än jag klarade av.

Välkommen Sven Andersson till Funbeat! Ser att du blev medlem igår och du har redan tillfört mycket vett och sans i den här tråden och andra.
-------------------------------------------------------------------------

Återknyter till mitt tidigare inlägg o

Sven och Torbjörn,
Ni skriver att det är ointressant vilken nivå man har på mjölksyran, men varför är det intressant att veta fart man har under en timmes max? Varför inte en halvtimme? Eller två timmar? Vad som är intressant är ju högst individuellt och

Du får bara köpa att den allmänna definitionen av tröskelfart är den fart man orkar hålla under en timme. Det är inget som jag hittat på. Tröskelfarten är bara definierad så helt enkelt. Av det följer självklart att tröskelfarten är ett moving target som

"den fart man orkar hålla under en timme" tycker jag låter mer som ett enkelt sätt att förklara tröskelfart än en allmän definition.

Definitionen är väl snarare en fart där man inte drar på sig mjölksyra, fast så nära som möjligt 🙂

> Definitionen är väl snarare en fart där man inte drar på sig mjölksyra, fast så nära som möjligt

Det är iallafall klart närmare en stringent defintition än vad Sven kommer med sin "definition". 🙂

Lite rep: Trökeln är just den farten man kan hålla utan att syraskulden fortsätter att stiga utan hamnar i jämvikt.

Ni får tycka PRECIS som ni vill. Faktiskt. Men sluta larva er med saker som "Sven med sin definition", är ni snälla. Jag är inte här för att jävlas med er.

"Subjectively, the intensity of effort associated with T-pace running is comfortably hard. Again,

Kanske inte, men det är faktiskt din definition.

I den mån det finns en formell vetenskaplig definition som idrottsforskare kan enas om, så är det något i stil med Anders definition.

I just den artikel du citerar ur skriver Jack Daniels "Most runners ca

Snälla Sven: Vrid inte till det den gode Daniels har skrivit så att det passar din "definition".