Quote from Fredrik Närenfors on 19 February 2008, 21:32Vill bara hålla med Sven.
Det talas ofta om något som kallas FTP. Functional Threshold Power eller översatt. Funktionell tröskel effekt. Definitionen på FTP är den fart/effekt man kan prestera i *exakt* en timme.
Många träningsprogram baserar sig sen på d
Vill bara hålla med Sven.
Det talas ofta om något som kallas FTP. Functional Threshold Power eller översatt. Funktionell tröskel effekt. Definitionen på FTP är den fart/effekt man kan prestera i *exakt* en timme.
Många träningsprogram baserar sig sen på d
Quote from ellen olsson on 19 February 2008, 21:49Håll isär begreppen! FTP är inte samma sak som det som avses med tröskelfart. För de flesta är det måhända en tillräckligt bra approximation men försök inte komma med inexaktheter och tro att ni kan lura oss som "vigt vårt liv" åt teknisk högskoleutbildni
Håll isär begreppen! FTP är inte samma sak som det som avses med tröskelfart. För de flesta är det måhända en tillräckligt bra approximation men försök inte komma med inexaktheter och tro att ni kan lura oss som "vigt vårt liv" åt teknisk högskoleutbildni
Quote from Håkan Öhling on 19 February 2008, 22:35Ge istället idiotnördar som Fredrik en teknisk uppgift som är omöjlig att lösa - och säg det till honom! Då är han upptagen resten av året 😉
Ge istället idiotnördar som Fredrik en teknisk uppgift som är omöjlig att lösa - och säg det till honom! Då är han upptagen resten av året 😉
Quote from ellen olsson on 19 February 2008, 22:58Ingenting är omöjligt...
...fast Gödel hade rätt. 🙂
Ingenting är omöjligt...
...fast Gödel hade rätt. 🙂
Quote from Elias Engqvist on 19 February 2008, 23:06Hur mår Schrödingers katt då?
Hur mår Schrödingers katt då?
Quote from Funbeat user on 19 February 2008, 23:30Sven, det var inte meningen att förolämpa dig eller nåt. Vi diskuterar ju bara livets väsentligheter 🙂
Vad jag menar är att tröskelvärden är definierade på att mjölksyran inte ansamlas. Den intensitet där man har den tröskeln verkar gå att knyta rätt b
Sven, det var inte meningen att förolämpa dig eller nåt. Vi diskuterar ju bara livets väsentligheter 🙂
Vad jag menar är att tröskelvärden är definierade på att mjölksyran inte ansamlas. Den intensitet där man har den tröskeln verkar gå att knyta rätt b
Quote from Funbeat user on 20 February 2008, 00:40Är det så att en del tror att definitionen av tröskelfarten (som fortfarande inte är min, som någon fortsätter att larva sig med att påstå, även om jag kanske borde vara smickrad) inte är kompatibel med tröskelpulsen, eller laktanivåerna? Har jag påstått
Är det så att en del tror att definitionen av tröskelfarten (som fortfarande inte är min, som någon fortsätter att larva sig med att påstå, även om jag kanske borde vara smickrad) inte är kompatibel med tröskelpulsen, eller laktanivåerna? Har jag påstått
Quote from Funbeat user on 20 February 2008, 08:19Kan vi inte lyfta in ATP i diskussionen också?
Kan vi inte lyfta in ATP i diskussionen också?
Quote from Funbeat user on 20 February 2008, 08:38Jag är inte fysiolog, men biokemist. Och idiotnörd. Definitionerna verkar onekligen vara lite olika, men syfta till *ungefär* samma träningseffekt. Har dock svårt att tänka mig att man från fysiologiskt håll definierar det annorlunda än just baserat på la
Jag är inte fysiolog, men biokemist. Och idiotnörd. Definitionerna verkar onekligen vara lite olika, men syfta till *ungefär* samma träningseffekt. Har dock svårt att tänka mig att man från fysiologiskt håll definierar det annorlunda än just baserat på la
Quote from Elias Engqvist on 20 February 2008, 12:37Syraskuld är då man tar mjölken på krita i konsum!
Syraskuld är då man tar mjölken på krita i konsum!