Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTröskelträning
You need to log in to create posts and topics.

Ser grymt ut Conny, håller du det blir du garanterat bätter. Skulle jag få ändra något skulle jag byta ut "styrke"intervallerna mot syreupptagsintervaller. Stegra från 4x3 minuter till 5x5 minuter över vintern. 110% av FTP.

Tack för feedback Adam! FTP vad är det? Är det mjölksyratröskeln? Hur kör du dessa pass och hur lång vila? Tänk om du kunde kolla min kalender och göra en analys av träningen så här långt?! Det vore jag mycket tacksam för!

FTP - Functional Threshold Power är den snitteffekt du orkar hålla under 60 minuters cykling med jämn (eller hyfsat jämn) belastning. Går du över din FTP håller du inte ut i 60 minuter och vice versa. Givetvis relaterar denna tröskel till mjölksyratröskel

Hur får man ut sin FTP, utan att betala för dyra tester? Är det bara sätta sig på monarken och kämpa så mycket man orkar i en timme eller finns det nåt smart sätt att börja?

Jag har nu kört mina 8-2 intervaller på 300-320 watt och mina 4x4 på ca 370 watt

Trøskel er 95 % av gjennomsnitt vatt på 20 min, eller ennu better : 1 timme

http://www.cyclingplus.se/14434/testa-och-berakna-din-ftp/

Conny: Tycker du tränar på bra. Av farterna och volymen du kör att döma kan du säkert satsa mot VR Sub8 -14 om du vill och är motiverad genom vintern och kör ett någorlunda smart schema. Vissa kör bara semihårt varje dag och andra (jag bland annat men jag

Sub8?! Du skojar!? Mitt mål är sub 10! Ska jag ändra målet kanske? Tack för tipsen och input Adam! Var reggar du din träning? Vore intressant att ta del av den! M v h Conny Bjurman

Verkligen, trevligt att läsa Adam. Jag ska köra VR för första gången till sommaren, men har inte den blekaste vad jag har gett mig in på, så bra att läsa lite sådant.

Stort tack för hjälpen. Ska ge mig på ett FTP-test och se men jag kan tänka mig att ~300 stämmer rätt bra.

Conny>> jag kollade din kalender, tycker absolut du borde revidera ditt mål. Sen är det viktigt att ha bra cyklister både att träna med i vår och

Konstigt nog (eller inte) skulle jag träna tvärtom till det du gör Conny.

Du skriva att en hårdvecka är 25mil. En lätt vecka 15mil.
Vad är det som är hårt med 25mil. Milen eller hur hårt du kör dem?
Jag har kört 200 mil under 3veckor varje månadskiftet