Quote from Funbeat user on 25 November 2013, 08:57Jag tycker en pulsmätare är bra för att se till så att de lugna passen blir tillräckligt lugna och de hårda tillräckligt hårda. Båda saker är lätt att göra fel på.
Jag tycker en pulsmätare är bra för att se till så att de lugna passen blir tillräckligt lugna och de hårda tillräckligt hårda. Båda saker är lätt att göra fel på.
Quote from Funbeat user on 25 November 2013, 12:02Tack för tipsen!
Tack för tipsen!
Quote from Funbeat user on 25 November 2013, 15:04Patrik! Jag har ju sagt att du ska använda din pulsmätare 😉
Patrik! Jag har ju sagt att du ska använda din pulsmätare 😉
Quote from Funbeat user on 26 November 2013, 13:06Spännande... Tror nämligen inte att några motionärer tränar tillräckligt hårt de dagarna som ska köras hårt. Verkar mest vara mellanmjölkträning. Distanspass med fika alternativt nån sorts snabbdistans utan struktur.
Spännande... Tror nämligen inte att några motionärer tränar tillräckligt hårt de dagarna som ska köras hårt. Verkar mest vara mellanmjölkträning. Distanspass med fika alternativt nån sorts snabbdistans utan struktur.
Quote from Funbeat user on 26 November 2013, 14:48Vad vi motionärer framför allt behöver göra är att diversifiera fart och intensitet. Adam har poäng där!
Vad vi motionärer framför allt behöver göra är att diversifiera fart och intensitet. Adam har poäng där!
Quote from Funbeat user on 30 November 2013, 19:49Testade idag, efter en förkylning, att köra 2*20 med fem minuters vila emellan. Det var ju faktiskt hanterbart, jag delade upp längden i fyra delar genom att jag efter fem minuter ställde mig upp på pedalerna och trampade i ca 30sek. Det gjorde att jag
Testade idag, efter en förkylning, att köra 2*20 med fem minuters vila emellan. Det var ju faktiskt hanterbart, jag delade upp längden i fyra delar genom att jag efter fem minuter ställde mig upp på pedalerna och trampade i ca 30sek. Det gjorde att jag
Quote from Funbeat user on 1 December 2013, 11:56När jag kör 2 x 20 min så vill jag lägga av efter 12 min. Ligger på precis där det bränner lite i benen och det är svårt att prata.
Det kanske inte tröskel, va vet jag.
Mvh Adam
När jag kör 2 x 20 min så vill jag lägga av efter 12 min. Ligger på precis där det bränner lite i benen och det är svårt att prata.
Det kanske inte tröskel, va vet jag.
Mvh Adam
Quote from Funbeat user on 3 December 2013, 12:45För mig brukar det kännas ungefår så här när jag kör 2x20 på FTP:
Viktigt att hålla jämnt motstånd genom hela intervallerna dvs konstant effekt (kadens och mostånd konstant om man inte har effektmätare). Kör man för hög effekt i 4 minuter i början drar m
För mig brukar det kännas ungefår så här när jag kör 2x20 på FTP:
Viktigt att hålla jämnt motstånd genom hela intervallerna dvs konstant effekt (kadens och mostånd konstant om man inte har effektmätare). Kör man för hög effekt i 4 minuter i början drar m
Quote from Funbeat user on 3 December 2013, 13:43Tack för input.
Jag ska prova att gå lite hårdare nästa gång, körde på 280-290 watt senast men kanske ska sikta på 300 istället. När jag körde i lördags kändes det ganska lätt, så jag ökade lite de sista minuterna på andra intervallen.
Det jag har läs
Tack för input.
Jag ska prova att gå lite hårdare nästa gång, körde på 280-290 watt senast men kanske ska sikta på 300 istället. När jag körde i lördags kändes det ganska lätt, så jag ökade lite de sista minuterna på andra intervallen.
Det jag har läs
Quote from Funbeat user on 3 December 2013, 15:42Bore förtydligat i tidigare inlägg, min beskrivning av hur det känns när jag kör är närmre 100% FTP. 90% FTP kan man grovt säga är 5-10 slag lägre än när du kör på FTP. Är man rejält nertränad känns det jobbigt i benen men pulsen och flåset går inte upp s
Bore förtydligat i tidigare inlägg, min beskrivning av hur det känns när jag kör är närmre 100% FTP. 90% FTP kan man grovt säga är 5-10 slag lägre än när du kör på FTP. Är man rejält nertränad känns det jobbigt i benen men pulsen och flåset går inte upp s