Quote from Funbeat user on 16 May 2008, 17:18Jag har hört många säga att däcken far illa, men varför det? Far de mer illa än utomhus?
Jag har hört många säga att däcken far illa, men varför det? Far de mer illa än utomhus?
Quote from Funbeat user on 16 May 2008, 17:40Belastningen på däcken blir annorlunda än på plan yta då man spänner åt en rulle mot däcket. Sidoväggarna i däcket får då lite mer stryk än vanligt.
Har man en trainer med bra friktion mot däcket behöver man ju inte spänna åt så hårt.
Belastningen på däcken blir annorlunda än på plan yta då man spänner åt en rulle mot däcket. Sidoväggarna i däcket får då lite mer stryk än vanligt.
Har man en trainer med bra friktion mot däcket behöver man ju inte spänna åt så hårt.
Quote from Fredrik Närenfors on 17 May 2008, 00:34Jag tror det alstras mer värme och att det gör att gummisitbanan slits ned väldigt fort. Oavsett vad det är så syns det väldigt tydligt redan efter några pass.
Jag tror det alstras mer värme och att det gör att gummisitbanan slits ned väldigt fort. Oavsett vad det är så syns det väldigt tydligt redan efter några pass.
Quote from Anders Wallerstedt on 18 May 2008, 21:32Under vinterhalvåret kör jag lite trainer på kvällarna, kör med ett par gamla däck, ser att de blir lite glansiga, så de blir nog rätt varma, har inte märkt något alls på fälgen. Har inte märkt att däcken slits så väldigt mycket mer än vanliga mil på asfa
Under vinterhalvåret kör jag lite trainer på kvällarna, kör med ett par gamla däck, ser att de blir lite glansiga, så de blir nog rätt varma, har inte märkt något alls på fälgen. Har inte märkt att däcken slits så väldigt mycket mer än vanliga mil på asfa
Quote from Fredrik Närenfors on 18 May 2008, 22:58Det är väl den där glansiga delen som gör att jag inbillar mig de tappar vägegenskaper. Och visst är slits slitytan ned när det börjar bli glansigt.
Det är väl den där glansiga delen som gör att jag inbillar mig de tappar vägegenskaper. Och visst är slits slitytan ned när det börjar bli glansigt.
Quote from Fredrik Olsson on 19 May 2008, 06:40Annars så finns det ju särskilda däck för trainer:
http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=CONTI608&avd=2&Ref=1061&artgrp=1062&visa=1-32&Sort=Beskr&Visn=StdDet väl bara nåra minuter att skifta från o till det ordi
Annars så finns det ju särskilda däck för trainer:
http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=CONTI608&avd=2&Ref=1061&artgrp=1062&visa=1-32&Sort=Beskr&Visn=Std
Det väl bara nåra minuter att skifta från o till det ordi
Quote from Funbeat user on 19 May 2008, 08:53OK, det låter rimnligt att de slits på annat sätt av värme och att de trycks ihop lite mer kanske. Jag har inte sett så mycket på mina, annat än att det blir lite glansigare vid själva beröringsytan. Vet inte vad det kommer ifrån egentligen. Men jag har ä
OK, det låter rimnligt att de slits på annat sätt av värme och att de trycks ihop lite mer kanske. Jag har inte sett så mycket på mina, annat än att det blir lite glansigare vid själva beröringsytan. Vet inte vad det kommer ifrån egentligen. Men jag har ä
Quote from Funbeat user on 4 August 2008, 20:50Att cykla på rullar då? Kontra klassiska höljudda trainers
Att cykla på rullar då? Kontra klassiska höljudda trainers
Quote from Funbeat user on 4 August 2008, 20:56Svårt att få särskilt mycket motstånd där. Blir mest teknikträning i så fall, kan jag tro. Typ träna rundtramp och balans.
Svårt att få särskilt mycket motstånd där. Blir mest teknikträning i så fall, kan jag tro. Typ träna rundtramp och balans.
Quote from Funbeat user on 4 August 2008, 21:51Ja det är alltså så.. Jag har klurat lite på hur man skulle reglera motståndet, men det gör man alltså inte. Rullar är något att se som en nybörjargrej? Ljudnivån är acceptabel, enligt rykte.
Den heliga frågan annars, om rullar är lite passé,
Trainer kan
Ja det är alltså så.. Jag har klurat lite på hur man skulle reglera motståndet, men det gör man alltså inte. Rullar är något att se som en nybörjargrej? Ljudnivån är acceptabel, enligt rykte.
Den heliga frågan annars, om rullar är lite passé,
Trainer kan