Quote from Funbeat user on 4 August 2008, 22:45Med tanke på hur svårt det är att cykla på dem, så ser jag personligen rullar som nåt för gamla rävar. Muskel/konditionsträningsmässigt kan du göra allt på en trainer som du kan göra på rullar (dvs hög kadens med relativt lågt motstånd).
Med tanke på hur svårt det är att cykla på dem, så ser jag personligen rullar som nåt för gamla rävar. Muskel/konditionsträningsmässigt kan du göra allt på en trainer som du kan göra på rullar (dvs hög kadens med relativt lågt motstånd).
Quote from Funbeat user on 4 August 2008, 23:21Det är ju mest ljudnivån det hänger på. En trainer är helt överflödig materia, om den är obekväm att använda för att den är högljudd! I synnerhet om det är en dyr trainer eller dyr kringutrustning, som inte tystar tillräckligt (#)
Det är ju mest ljudnivån det hänger på. En trainer är helt överflödig materia, om den är obekväm att använda för att den är högljudd! I synnerhet om det är en dyr trainer eller dyr kringutrustning, som inte tystar tillräckligt (#)
Quote from Lena O on 4 August 2008, 23:49inte alls svårt med motstånd på en sådan.
Hade en själv fram till 2000 med en växelspark som drog åt gummibandet mellan rullarna. Motståndet i båda fram och bakhjul till skillnad från en Tacx till ex.
Den var tung att köra påBILD:http://www.bikyle.com/i
inte alls svårt med motstånd på en sådan.
Hade en själv fram till 2000 med en växelspark som drog åt gummibandet mellan rullarna. Motståndet i båda fram och bakhjul till skillnad från en Tacx till ex.
Den var tung att köra på
Quote from Funbeat user on 11 August 2008, 23:21Vad är egentligen skillnaden mellan trainer och rullar? Hur fungerar de? Och träningsmässigt vad får man ut av dem? Vilket är mest likt att cykla asfalt?
Vad är egentligen skillnaden mellan trainer och rullar? Hur fungerar de? Och träningsmässigt vad får man ut av dem? Vilket är mest likt att cykla asfalt?
Quote from Funbeat user on 12 August 2008, 10:45Hej Marika.
Vad är egentligen skillnaden mellan trainer och rullar?
Trainer.
Cykeln är fastspänd. Även framgaffeln på vissa, på vissa har man framhjulet kvar.
Man reglerar motståndet manuellt eller digitalt
Vissa kan man koppla till en dator och kan
Hej Marika.
Vad är egentligen skillnaden mellan trainer och rullar?
Trainer.
Cykeln är fastspänd. Även framgaffeln på vissa, på vissa har man framhjulet kvar.
Man reglerar motståndet manuellt eller digitalt
Vissa kan man koppla till en dator och kan
Quote from Funbeat user on 12 August 2008, 11:15Hur pålitliga är wattmätarna på trainers?
Marika> Har aldrig prövat rullar men har en trainer hemma. Vad jag förstått finns det 2 stora märken som är Tacx och elite. Har en gammal Tacx från 98 eller 99 som fungerar bra fortfarande. På trainern ska det fi
Hur pålitliga är wattmätarna på trainers?
Marika> Har aldrig prövat rullar men har en trainer hemma. Vad jag förstått finns det 2 stora märken som är Tacx och elite. Har en gammal Tacx från 98 eller 99 som fungerar bra fortfarande. På trainern ska det fi
Quote from Funbeat user on 12 August 2008, 11:57Hej Niclas
"Hur pålitliga är wattmätarna på trainers?"
Jag skulle vilja påstå 100% (beroende på kvaliteten på trainern)
"Vad jag förstått finns det 2 stora märken som är Tacx och elite."
Det håller jag med om. Men det finns en del andra märken också.
Hej Niclas
"Hur pålitliga är wattmätarna på trainers?"
Jag skulle vilja påstå 100% (beroende på kvaliteten på trainern)
"Vad jag förstått finns det 2 stora märken som är Tacx och elite."
Det håller jag med om. Men det finns en del andra märken också.
Quote from Berit Bengtson on 12 August 2008, 12:40P . skrev:
> Och där håller jag med dig. Och som du skriver är det troligtvis skillnaderna
> mellan olika mätetal på mätaren som är intressant. Inte om den är x eller y %.Nu blev det lite konstigt, eller hur?
Eftersom det är skillnaden i effekt som är
P . skrev:
> Och där håller jag med dig. Och som du skriver är det troligtvis skillnaderna
> mellan olika mätetal på mätaren som är intressant. Inte om den är x eller y %.
Nu blev det lite konstigt, eller hur?
Eftersom det är skillnaden i effekt som är
Quote from Funbeat user on 12 August 2008, 13:03Hej Håkan.
Nu var jag otydlig.
Det jag menar är att det inte har så stor betydelse om det är ett (X) 99% eller (Y)97%, av watt som trainern visar, eller.
Och för att förtydliga.
Om det visar 100 watt i fönstret och det i själva verket är 99 eller 97
Hej Håkan.
Nu var jag otydlig.
Det jag menar är att det inte har så stor betydelse om det är ett (X) 99% eller (Y)97%, av watt som trainern visar, eller.
Och för att förtydliga.
Om det visar 100 watt i fönstret och det i själva verket är 99 eller 97
Quote from Funbeat user on 12 August 2008, 13:03Hej Håkan.
Nu var jag otydlig.
Hej Håkan.
Nu var jag otydlig.