Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTrainer funderingar
You need to log in to create posts and topics.

Hej Christer.

Ja det tycker jag också. Jag ska försöka att inte vara så tydlig framöver.

Vänligen

P.

För att förtydliga vad P. menar så är det viktigaste att Wattmätaren visar samma fel varje gång.

Är lite sugen på en rulle eller trainer, så jag som nybörjare kan hålla igång även under blask och drivis.
Är relativt ny, vill inte missa ett halvår av cykling, så, vad rekommenderar ni mer erfarna?
Vad är vettigaste köp, sett till pris och nytta?
Pleas

För att röra till det ännu mer...hur står sig en spinningcykel i jämförelse med en trainer? Jag har själv aldrig suttit på en spinningcykel så det kanske är en dum fråga...(#)

Hej Johan.

Detta är min uppfattning.

Spinning fyller sin funktion som ett komplement till cykelträningen under vinter/dåligt väder, helt klart. Sen är det inte alla som uppskattar "enskildsamfälld" träning ( träna i grupp). Men gör man det så är det rik

Hej Mikke.

Jag har provat TACX FLOW och det som jag uppfattar så som negativt är att den jag hade var lite väl högljud när man gick över 200 watt i motståndet och att den kräver nätanslutning. Annars så tycker jag att det är en mycket prisvärd trainer, s

Tack P!
Verkligen bussigt, lutar nog åt en trainer.
Kommer nog att spinna en del, men föredrar att nöta på min egen hoj:-)
Lev väl!
/Mikke

P, det är skillnad på "spinningcykel" och "spincykling" naturligtvis kan man ställa en spinncykel 300mm från pannrumsväggen och stärka pannbenet med.

Dock är det svårt att hålla reda på belastningen, bättre då med en ergocykel.

Hej Stefan

"det är skillnad på "spinningcykel" och "spincykling" naturligtvis kan man ställa en spinncykel 300mm från pannrumsväggen och stärka pannbenet med."

Visst är det skillnad mellan dessa två. Det ena är en cykeln, dvs det verktyg som man nyttjar

Appropå Spinningcykel med det lilla extra
En av våra bästa triathleter Ted Ås kör på en Terraacoda spinningcykel...
http://www.terracoda.com/