Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTransportlöpning äger
You need to log in to create posts and topics.

I vintras sprang jag till och från jobbet en del. 12,2 km var en idealisk distans. Vanan satte jag dock där vi bodde innan som låg 6,9 km från jobbet. Med skolan blev det svårare men jag har gett mig fan på att det ska gå igen för 12 gratismil varje vecka

tt gry, Henrik!

Har 17 km till jobbet. Började springa hem då och då i våras som långpass. Funkar jättebra och man slipper hitta tid på helgen. Springa till jobbet funkar däremot inte, är ingen mornlöpare, benen är som stockar. Då är cykling bättre.

Jag är inte så förtjust i att gå/promenera över huvud taget. De 10 minuter det tar att gå till mataffären känns ofta frustrerande långsamma till exempel. Om jag bara ska köpa mjölk brukar jag därför dra på mig löparskorna och en lätt ryggsäck och småjogga

Jag har inga duschmöjligheter på jobbet, så att springa dit på mornen går inte!
Jag skulle förstås kunna springa hem, men eftersom jag då antingen cyklat på mornen (eller kört bil) så funkar inte det heller - då lämnar ju cykeln/bilen kvar på jobbet och h

Nyttospringing heter det på norska, låter lite roligare...

Transportlöpning äger verkligen; jag är totalt frälst! Jag har samlat lite tips för transportlöpning i en liten mini-serie på:
http://snorkfrokens.blogspot.com/2009/09/transportlopning-4-4.html

Att utnyttja sin transporteringssträcka till träning är ypperligt. Nu har jag väldigt nära till jobbet, ca 1 km, vilket inte är lönt för löpning i alla fall. Inte om jag springer raka vägen till jobbet 😀
Jag har inte långt till träningsklubben heller, me

Tack för underhållande läsning Sofie! 🙂

Ah, transportlöpningsgurun Snorkfröken hade just skrivit här ovan ser jag, var just påväg att länka till hennes eminenta bloggudie i ämnet. 🙂

Jag själv har på inspiration av henne börjat se detta som en möjlighet när jag själv började löpträna för en dr