Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTransportlöpning äger
You need to log in to create posts and topics.

Jupp. Har ca fem mil till jobbet vilket är lite långt för att springa varje dag. Men det funkar bra att cykla, eller springa till Kungsbacka som är halva vägen och ta tåget resten av vägen. Eller åka buss till Kungsbacka och springa därifrån. Och nån gång

Nyttocykling äger - längre sträckor och mer packning, färre skador om man inte vurpar eller krockar:-)

Också funderat på det, sista veckorna har jag haft cirka 5 km i vardera riktningen - enda problemet är att jag inte hittat ngn dusch på "målområdet", att springa hem låter sig inte göra lika lätt med det dagliga racet med att hämta barn på dagis/fritis, f

Har blitt med radhus, och avståndet hemmet-jobbet ökar från 1 till 16km.
Tänker mig cykelpendling, men räknar med att springa nån gång då och då. Kanske en gång per vecka/varannan vecka blir lam?

Christian: varför inte cykla en bit, ställa cykeln och springa sista biten? Hem gör du likadant fast tvärt om. Vips - dubbelpass med flexibel längd.

Henrik: Bra ide, skall testas!
(Fast det får bli med nån fulhoj, tänker inte ställa min nya, fina, vackra pendlarcykel obevakad nånstans 😉 )

Annars har jag funderat på det med fördelar/nackdelar på dubbelpass jämfört med långpass. Vad blir det den trän

Som av en händelse: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=536827 .

Jag har faktiskt sprungit MED cykeln ca fem gånger nu på sensommaren/hösten. Är ju med i Funbeat Streak Runners så det blir ju en hel del transportlöpning varje dag. Det blir ju inget vidare tempo när man springer MED cykeln men våra regler säger att fram

Hur springer man med cykel?!

(Oavsett hur så antar jag att man skulle bli diskad i en gångtävling på grund av det.)

Inge svårt alls. Det är ju bara att hålla i styret å kuta vid sidan om cykeln. Jag byter sida efter ca 500 meter eftersom man ju snedbelastar lite. Ja i en gångtävling så skulle man nog bli dubbel-diskad. Ut å prova nu vet ja...;);)