Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 14:32Mer än ett maraton i veckan?
Jag tror få har tid med det, jag tänker på alla resor ... för många så är det långt att åka till de flesta lopp, kan vara svårt att förankra på hemmafronten om inte hela familjen är engagerad.En annan sak jag funderar över
Mer än ett maraton i veckan?
Jag tror få har tid med det, jag tänker på alla resor ... för många så är det långt att åka till de flesta lopp, kan vara svårt att förankra på hemmafronten om inte hela familjen är engagerad.
En annan sak jag funderar över
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 14:40Man kan även stanna upp och fundera på om det inte finns något vettigare att göra. 🙂
Man kan även stanna upp och fundera på om det inte finns något vettigare att göra. 🙂
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 15:02Kan svara för mig själv.
Jag "tvingades" in i marathon + längre. Min kropp med 21 benfrakturer mådde dåligt av att sitta still.
Längre och långsammare fick jag tips om. Även 24H tävlingsgång + cykel + skidor + skridskor. Plus andra idrotter + musik + trä
Kan svara för mig själv.
Jag "tvingades" in i marathon + längre. Min kropp med 21 benfrakturer mådde dåligt av att sitta still.
Längre och långsammare fick jag tips om. Även 24H tävlingsgång + cykel + skidor + skridskor. Plus andra idrotter + musik + trä
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 21:15Apropå maratonsamlare så är väl Lennart Skoog i topp bland svenskar just nu, med 771 maror och längre.
Han dokumenterar sina lopp med datum och tid här, för den som är intresserad.
http://sites.google.com/site/lennartskoog/homeHan började 1977 och det
Apropå maratonsamlare så är väl Lennart Skoog i topp bland svenskar just nu, med 771 maror och längre.
Han dokumenterar sina lopp med datum och tid här, för den som är intresserad.
http://sites.google.com/site/lennartskoog/home
Han började 1977 och det
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 22:062009 blev det också över 60.
Var det inte 67.
Han lär bli förste svensk över 1.000 marathonlopp eller längre.
Det är bara att buga.Att han startade "lugnt" berodde till del på att han intresserade sig för bra tider. Perset är sub 3h.
2009 blev det också över 60.
Var det inte 67.
Han lär bli förste svensk över 1.000 marathonlopp eller längre.
Det är bara att buga.
Att han startade "lugnt" berodde till del på att han intresserade sig för bra tider. Perset är sub 3h.
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 22:26Imponerande och även svårt att förstå med dessa maratonsamlare. Men någon trend är det nog inte...
Imponerande och även svårt att förstå med dessa maratonsamlare. Men någon trend är det nog inte...
Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 08:36Så många är vi inte.
Det finns väl ca. 600 med >50 marathonlopp om man går nedåt i antal.Elitlöpare av ens europaklass i långdistanslöpning har väl tyvärr ej varit trend i Sverige någonsin. 🙁
Det är noll intresse från vetenskapare att undersöka des
Så många är vi inte.
Det finns väl ca. 600 med >50 marathonlopp om man går nedåt i antal.
Elitlöpare av ens europaklass i långdistanslöpning har väl tyvärr ej varit trend i Sverige någonsin. 🙁
Det är noll intresse från vetenskapare att undersöka des
Quote from Funbeat user on 25 June 2011, 08:17Tyck vad ni vill. Vilket är kanonbra.
Jag tror att ur allt detta nya vetande så kommer något bra. Det kommer nog att ta tid, då dagens människor MÅSTE lära sig nytt annars står de stilla i utvecklingen. Nya "trender" är ju lätt att hitta på. Vi människo
Tyck vad ni vill. Vilket är kanonbra.
Jag tror att ur allt detta nya vetande så kommer något bra. Det kommer nog att ta tid, då dagens människor MÅSTE lära sig nytt annars står de stilla i utvecklingen. Nya "trender" är ju lätt att hitta på. Vi människo