Quote from Funbeat user on 16 June 2011, 16:13Från Faskungers studie: "Att dagens deltagare verkar ha sämre kondition jämfört med tidigare generationers deltagare stämmer väl överrens med resultaten från fysiologiska tester på urval av barn och ungdomar i landet, genomförda på Idrottshögskolan GIH i
Från Faskungers studie: "Att dagens deltagare verkar ha sämre kondition jämfört med tidigare generationers deltagare stämmer väl överrens med resultaten från fysiologiska tester på urval av barn och ungdomar i landet, genomförda på Idrottshögskolan GIH i
Quote from Funbeat user on 16 June 2011, 17:16Lars, jag läste det och inte styrker min tes direkt 🙁
(Skulle vilja veta vad man lockade icketränande tonårstjejer med för att de skulle springa 2 km i maxfart. Måste vara lika svårt som att göra en studie på maxpulstest. Skulle gissa att många av dem fa
Lars, jag läste det och inte styrker min tes direkt 🙁
(Skulle vilja veta vad man lockade icketränande tonårstjejer med för att de skulle springa 2 km i maxfart. Måste vara lika svårt som att göra en studie på maxpulstest. Skulle gissa att många av dem fa
Quote from Funbeat user on 16 June 2011, 17:32Tomas Nilsson.
Jag gick 19 år i skola så jag uppskattar kunskaper.
När jag fick mitt 1:a jobb så letade jag upp den som varit på företaget längst med avseende på det kemiska. Där skulle jag vara.
Klart sämre utbildning än mig, men jag var väldigt väldig
Tomas Nilsson.
Jag gick 19 år i skola så jag uppskattar kunskaper.
När jag fick mitt 1:a jobb så letade jag upp den som varit på företaget längst med avseende på det kemiska. Där skulle jag vara.
Klart sämre utbildning än mig, men jag var väldigt väldig
Quote from Funbeat user on 16 June 2011, 21:32Cyklade 7 km enkel väg till handbolls- o uv-rugby träning fyra ggr/vecka nöär jag var 15 - 17 år. Oftast så fort jag bara kunde, helst personligt rekord varje gång (vilket det förstås inte blev). Tänkte inte ens på det som träning, men när jag sen mönstra
Cyklade 7 km enkel väg till handbolls- o uv-rugby träning fyra ggr/vecka nöär jag var 15 - 17 år. Oftast så fort jag bara kunde, helst personligt rekord varje gång (vilket det förstås inte blev). Tänkte inte ens på det som träning, men när jag sen mönstra
Quote from Funbeat user on 17 June 2011, 07:27Anders.
Du hade enbart tur. Liksom jag, liksom några få till.I dag vet man att man bör först studera teknik, kläder, mat, dryck, elektroniska prylar - man bör ha personlig tränare, naprapat, kiropraktor, sjukgymnast, träna minst 123 olika muskler i ma
Anders.
Du hade enbart tur. Liksom jag, liksom några få till.
I dag vet man att man bör först studera teknik, kläder, mat, dryck, elektroniska prylar - man bör ha personlig tränare, naprapat, kiropraktor, sjukgymnast, träna minst 123 olika muskler i ma
Quote from Funbeat user on 17 June 2011, 08:50K-G,
Egentligen orkar jag inte ta denna debatt men den bild du ger är ju inte helt korrekt, snarare skitfel. Ibland skulla jag vilja att du med din erfarenhet delgav oss yngre (jaja) lite mer ”visdomsord”. Lite samma som de äldre löpare jag känner gör och
K-G,
Egentligen orkar jag inte ta denna debatt men den bild du ger är ju inte helt korrekt, snarare skitfel. Ibland skulla jag vilja att du med din erfarenhet delgav oss yngre (jaja) lite mer ”visdomsord”. Lite samma som de äldre löpare jag känner gör och
Quote from Funbeat user on 17 June 2011, 09:13Hej Håkan.
Vi är olika och har upplevt saker olika.
Några svar:
1. Vid förkylning så tränade de inte. Om de så gjordes så var det vid puls 120 eller lägre.
2. De flesta samlade tid - ej sträcka. 2-3 långa pass gav mycket tid + mycken vila.
3. Interva
Hej Håkan.
Vi är olika och har upplevt saker olika.
Några svar:
1. Vid förkylning så tränade de inte. Om de så gjordes så var det vid puls 120 eller lägre.
2. De flesta samlade tid - ej sträcka. 2-3 långa pass gav mycket tid + mycken vila.
3. Interva
Quote from Funbeat user on 17 June 2011, 09:17Ju mindre man vet, desto enklare beslut
Ju mer man vet, desto bättre beslut.
Ju mindre man vet, desto enklare beslut
Ju mer man vet, desto bättre beslut.
Quote from Funbeat user on 17 June 2011, 09:21KG
Emil Zatopek körde ju mycket intervallträning så det är inget nytt som började användas på 80-talet.
KG
Emil Zatopek körde ju mycket intervallträning så det är inget nytt som började användas på 80-talet.
Quote from Funbeat user on 17 June 2011, 09:41Allvarligt talat så tycker inte jag det är så många teorier, det är ett par stycken som fladdrar runt i olika kläder, sedan finns det lite olika tillämpningar också.
Allvarligt talat så tycker inte jag det är så många teorier, det är ett par stycken som fladdrar runt i olika kläder, sedan finns det lite olika tillämpningar också.