Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Håkan W: Om vi vänder på det och frågar oss om vi är mer vältränade än våra barn?

Jag har inga egna barn men en flock med syskonbarn och kompisar med barn och vågar påstå att jag var mer vältränad än vad de är. Både nu och när jag var tonåring. Då snacka

Håkan W.

Bra fråga. Jag antar att svaret på denna sidan inte är helt representativ för samhället i stort. Kanske skulle testa på en sida som diskuterar Counterstrike?

För att svara:

Pappa var nog likartad tränad som jag till ca 25 sedan har han tappat.

KG

jag litar mer på vetenskap än på tyckande på diverse internetforum i alla fall. Utan vetenskap så hade vi väl nära på varit kvar i grottorna nu. Varför så negativ till kunskap?

Problemet är väl att kunskap är en dagsnotering. Har man varit med ett tag så har man upplevt att det som var absoluta sanningar för inte alltför länge sedan är dagens lögner.

Jag fick t.ex. lära mig att när man tränar måste man regelbundet kontrollera

Många kloka synpunkter.
Känns som jag är lite ensam om att hålla på nästa generation så jag kämpar på ett tag till:
Jag hoppar skoldebatten och tex matematikundervisningens förbättringar eller försämringar eftersom den försämring man ser vid intaget på vi

Inom många områden så är det definitivt bättre idag. Men knappast bättre än det var på stenåldern!

Sorry, jag kunde inte hålla mig.

Ja det där vurmandet för stenåldern har jag lite svårt att förstå. Finns alltid någon liten grupp som springer barfota ifatt antiloper osv... istället för att använda pilbåge.

Men så lever de fortfarande på stenåldersnivå. Medans vi andra förutom skor oc

På stenåldern såg iaf drottningarna vältränade ut.
BILD:http://kulturbloggen.com/wp-content/uploads/2011/03/queens-of-the-stone-age-cover.jpg

Håkan W, du måste visa statistik på det du säger, annars blir det bara anekdoter.
Jag tittade som hastigast på resultaten på P12 lilla Lidingöloppet. Åren 1995-1997 var det dubbelt så många som sprang under 12 min jämfört med åren 2008-2010. En oroande tr

Olle,
OK, hittade inte statistik på matcher när dagens tjejer spelade mot killar från 70-talet.

Med statistik kan man visa mycket det var liksom det som var orsaken till hela denna debatt.

Jag skulle kunna visa att antalet kvinnliga fotbollsspelare i 1