Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Allt är bättre i dag materiellt sätt. (t+)
Kanske lite för bra?

Det är dock fler och fler som bor i egna hus. Med liten eller lite större täppa.

Gå och köp en handdriven gräsklippare,
släng allt som nyttjar el.,
etc...

Vi blir ju mer och mer datoriser

Men tomterna blir mindre och mindre 😀 Brukar säga att rätt många snarare skulle vilja ha en stor lägenhet. Sköta en trädgård har man inte tid med, det räcker med ett trädäck man kan sitta och äta på, eller ha ngt med varmt bubblande vatten i ett hörn av

Ja KG jag tror att vi har det för bra, i varje fall för att kroppen skall hållas i form. Nu är det ofta bara träningspassen som gör att vi rör på oss. i vardagen blir det allt mindre.

Sen är löpning en motionsform mest numera, inte en populär idrott för

Något bättre det sistnämnda, skulle jag tro. Färre skador?

Inte har vi tid med att sköta trädgårn, vi är ju upptagna med att skjutsa ungar till träningar, andra aktiviteter, skola, besök hos kompisar, mm...

Läste i lokala fotbollsklubbens tidning att nån ledare beklagade sig att det finns alldeles för få parker

Jag ser egentligen inget fel på att vara lite vetenskapligt utbildad när det kommer till hälsa. Varför inte utnyttja den kunskap som finns? Enkla hälsotips brukar ju vara "ta trappan", "parkera långt från affären", etc. när det kommer till vikthållning. Y

Hur många av er som tycker att man gjorde mer och rörde sig mycket mer förr har föräldrar som var mer vältränade än vad ni själva är?

Även på 80-talet fanns domedagsprofeter med vetenskaplig utbildning:
Typ springer du marathon så dör du i förtid.
Mer vanligt var väl att man slet sönder sin kropp och skulle råka ut för bristsjukdomar.
Nu var vi ju intresserade av mängd - ej fart - så

Håkan W.
Min far var vältränad fram till 55,
jag ( nu 73 ) är mycket mer vältränad än min son - 43 år.

Kollar jag vänkrets och grannar så är 50+ i bättre skick än 30-.

Inte så sällan ser jag mammor snyggare än sina döttrar.
Tur man är gammal. 😉

Inte jag ... fast jo på samma gång.
Min föräldrar arbetade med trädgården och ägnade en del av semestern åt att måla huset eller bygga carport, dessutom hade vi hund så de var ute och gick rätt långa promenader, året om.
& före aerobics och F&S-jympa gi