Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

HS,
kul 🙂 Det var tider det.
Går bra nu ser jag. Hoppas du kommer igång med löpningen.

Det var egentligen lite OT att dra in det med jobbet. Har märkt att jag går igång när alla klagar på den yngre generationen. Skall bättre mig.

Har min morfars gamla

Om det var KTH så blev det kanske några backintervaller i maskinbacken?

CS: Nix så var det inte. Linköping. Universitetet ligger precis bredvid ett fint motionsspår (ca 800 meter) plus att det fanns en inomhuskulvert som är/var 670 meter om jag minns rätt. Fram och tillbaks, fram och tillbaks. Vissa vintrar blev det tre morgo

HW: festligt det där med matteboken

Ny teori:

Tror ni inte att en stor del av löparna på 70 och 80 talet kan ha varit dopade.
Toppen sammanfaller ju med dopingens storhetstid. Efter Soul OS infördes väl mer rigorösa dopingkontroller.

Det var väl inte a

Ni glömde en stor sport när ni räknade upp sporter som tappat för andra, volleyboll, tror den halverats av innebandyn.
Kanske damfotbollen tagit från den också, tror att många tjejer förut spelade volleyboll, relativt sett, och handboll.
& nej vilken spor

HS: Haha, har du sprungit i gången 🙂 Jag har länge tänkt att det vore skönt på vintern!

Känd blev väl modern dopning på 60-talet.
Tyngdlyftare och andra muskelidrotter.
Träffade några på den tiden.

Bland löpare?
Bland löpare var den allmänna meningen dåtida att dopade man sig ( ordet fanns dock ej ) så fick man muskler ( fel muskler ) så

Detta var en väldigt intressant diskussion som spretar åt många håll. Det enda jag tycker man kan vara säker på är att med tiden förändras befolkningens vanor och drivkrafter. Vi i Sverige lever jämförelsevis rikt och det leder förståss till att vår drivk

Faktum är att vi svenskar rör mycket mindre på oss nu än förr även om vi i större utsträckning utövar det vi kallar för träning.

Det beror på att kroppsarbete nästan har försvunnit helt. Det är vi nog många som är tacksamma över, men det betyder också at

Helt riktigt Mikael.

Vi rör oss mindre även om vi tränar mer!
Dessutom dricker vi LIIITE mer latte 🙂