Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

@Ingmari: Jag vet att du har en bok därhemma i hyllan som innehåller betydligt mer information om hur du förbättrar dig på halvmaran än vad jag rimligtvis kan skriva ner här. Läs, begrunda, skissa, träna, utvärdera, skissa, träna, utvärdera. Det är inte r

Svensk författare från Sthlms-trakten på den boken? 🙂

Täby...

Den boken ligger på soffbordet! Jag vet - jag ska fixa det här. 🙂

Då litar jag på det Ingmari!

Jag har underpresterat på halvmaraton vid flera tillfällen. Med underpresterat menar jag att jag borde sett till kapacitet på mil och maraton borde sprungit snabbare.

För mig tror jag det handlat om för få "tävlingsjobbiga" pass. Jag har alltid gillat in

När jag persade på halvmaran så det small om det så hade jag tränat ganska många längre snabbpass - ca 14 km runt önskat halvmaratempo. Inga pauser, inga klockstopp. Kämpigt men uppenbarligen verkningsfullt för någon annan träningsingrediens kan jag inte

Gör det, Mackan! 🙂

Jag tror att Anders och Kristina är något på spåret där. Faktum är att jag har haft Kristinas awesome förbättring i tankarna. Det låter effektivt och jobbigt och måste ha krävt en del. Jag var och är imponerad.

Nästa steg blir då at

Lite skönt skulle det vara att bara behöva skissa förstås men inte lika roligt 🙂

Nej, inte alls lika roligt. 🙂 Och dessutom skulle väl resultaten utebli.