Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tack Ingmari! Ja det var jobbigt. Ibland skitjobbigt. Men det gav mig ett så skönt lugn på dagen D. Jag var på "mammas gata". Jag hade gjort det förr. Jag var väl bekant med känslan. Jag visste att jag kunde. När jag sedan klev utanför den gränsen var jag

Vete tusan Ingmari. Jag har mest skissat i huvudet men testade den 6:e km idag och fick till en för mig riktigt bra tid utan kräkkänsla, så det verkar som att det går att förbättra sig lite. Men jag blev så inspirerad av din tråd och medresenärerna att ja

Jag har för mig att jag var som allra snabbast hittills på halvmaran när jag höll på med klassikern. Dvs en vinter med massor av skidåkning grundade, fortsatte med massor av cykel, simmade och sprang parallellt - skulle göra en mara några månader senare,

Roligt att du blev inspirerad, RC!

Ja, vara ute länge är nog aldrig fel. Det tror jag också på!

Min oförmåga att få igång denna träningsplan bottnar så klart i lättja. Undanflykter förekommer också i riklig mängd - jag bestämde mig för att köpa en fin a

(t+)

Ingmari, Excel är ett bra hjälpmedel.
Annars funkar ett rutat kollegieblock eller en almanacka mycket bra 🙂

Huvudsaken är att komma igång!

Lycka till

Det jag tror gjorde nytta förutom stor mängd var att köra flera träningsformer, har en känsla av att det hjälpte till att hålla mig till skadefri, så att det GICK att springa så mycket som behövdes - fram till hjärnskakningen då alltså :/

Tempoträning, tävlingstempo:

1. vecka 1000m - 2000m - 3000m
2. vecka 3000m - 2000m - 1000m
3. vecka 2000m - 3000m - 4000m
4. vecka 4000m - 3000m - 2000m
5. vecka 3000m - 4000m - 5000m
6. vecka 5000m - 4000m - 3000m

Efter 1000 m 350 m jogging
Efter 20