Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jonas: Om det är utlyst tempoträning med tempohoj så är de välkomna med tempohoj.

Är inte Fp. David inne på den gren där det oftast är problem med ungdomsträning, nämligen cykel.

I löpning och simning finns det bra ungdomsträning, men cykelklubbar med lite större ungdomsverksamhet växer inte på träd direkt.

Det vet jag inte men vi har haft 15-20 ungar på träningarna i "vår" klubb.

Samtidigt inställer sig då frågan hur den grenspecifika träningen ska lösas för ungdomar. Ska den ordnas av triathlonklubbarna, eller ska ungdomarna hänvisas till att träna med en sim- en cykel- och en löparklubb? Och hur ställer sig grenklubbarna till at

Jag vet ingen klubb som blir ledsen över att få in ungdomar som medlemmar, oavsett hur mycket de tränar.

Vi har inga ledare som kan ta hand om ungdomar / barn som vill träna.
De får gärna vara med på de allmänna passen men det funkar sisådär.

Är det inte mest "krisande" medelålders som är nytillskotten inom triathlon?

Så har det helt klart varit hittills, men det finns ju de som vill få triathlon att utvecklas till en riktig idrott, och då är förhoppningen förstås att det kommer in ungdomar som tas omhand på ett bra sätt. De krisande medelklassmännen medger hursomhelst

Jag räknade även in "krisande" medelålders kvinnor i den gruppen.

Hej David,

Glöm inte "krisande" kvinnor kan bero på att äntligen får de tid att ta hand om sig själva efter smabårns åren och dessa kvinnor brukar vara himla motiverade & duktiga ! 😉