Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

På något sätt tycker jag anledningen till varför man börjar med triathlon är sekundär. Det viktiga är att sporten lockar människor, unga och mindre unga till fysisk aktivitet. I den omfattning de vill gå med i klubbar och nyttja vad de kan erbjuda så är

Intressant att det handlar om vad klubben kan erbjuda och inte vad medlemmen kan erbjuda klubben.

varför är det intressant?

>Jag har hittills inte varit med i någon ideell klubb där man inte haft svårt att locka folk till gemensamma uppgifter. Såväl av engångskaraktär som årslånga admin/styrelse/tränar/...-uppdrag.

Med tanke på att säsongen inte är så läng, kanske flera olympisk & HIM distanser.
samtidigt tycker jag viktigast är att fler & fler upptäcker denna form av träning.

Ja, problem orsakade av växtvärk är ju i grunden positiva.

Om man ska generalisera lite så verkar triathlon locka många högpresterande akademiker i 30-50 års åldern som förutom 10-15 timmars träningsveckor lyckas klämma in barn, villa och krävande karriärer i sin planering. Det innebär att det inte finns så mycke

Tydligen inte mer högpresterande än att min hänvisning till Tri4Fun ovan negligeras till förmån för att gnäbba med David.

Hur många klubbar har ni fått fler ungdomsgrupper i?

+1 på Paulina.