Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det finns tre 25 m simhallar och fyra 16 m . En 25 ligger i Jörn. Dit är det långt. En har saltvatten, en snabb bassäng upplever jag då vi haft tävlingar där. Eddahallen i centrala stan har 8 banor , 2,5 m breda, en tävlingsbalja enl nya standarden alltså

Vi kom lite från ämnet. Läste lite på förbundets hemsida och har kontakt med Motala Triathlongymnasium, då en dotter går där.Det kommer att vara tränarutbildning månadsskiftet november -december. Jag önskar att det inte bara blir föräldrar som blir tränar

" Jag önskar att det inte bara blir föräldrar som blir tränare"

Tyvärr i 90-tals när idrotter och föräldrar ställde högre krav på tränare och mer och mer utbildning krävdes bli det slutet av ideel arbete för simtränare. Jag kom till Sverige i 2001 men va

Simning tillhör de rika sporterna eftersom man har så många barn i bidragsriktig ålder aktiverade. Naturligt då alla vill att deras barn skall kunna simma. Det tycks inte vara lika viktigt att man kan cykla fort. Inte direkt oväntat.
Därför tillhör simni

Ja inte mycket i den här tråden...

Det här tycker jag är ett bra initiativ

Mora triathlon 2013

som har kunnat ses i bl.a. denna tävlingsanmälan
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1342363

(t+)

Bra initiativ från Mora. slipar på något liknande i Skellefteå. Skellefteå AIK Cykel är på väg in in triathlonförbundet.

Har inte varit med så hemskt länge att jag har hela bilden klar för mej, vad gäller triathlonsporten i Sverige. Många motionärer och

Intressant med läsningen om varför börja med Triathlon. Kan bara tala för mig själv som efter en satsning över några år att
komma under tre timmar på Marathon, gjorde att jag tappade sugen på löpning då det blev rätt intensivt. Nådde jag målet, ja det gj