Quote from Funbeat user on 24 September 2012, 22:15Det finns tre 25 m simhallar och fyra 16 m . En 25 ligger i Jörn. Dit är det långt. En har saltvatten, en snabb bassäng upplever jag då vi haft tävlingar där. Eddahallen i centrala stan har 8 banor , 2,5 m breda, en tävlingsbalja enl nya standarden alltså
Det finns tre 25 m simhallar och fyra 16 m . En 25 ligger i Jörn. Dit är det långt. En har saltvatten, en snabb bassäng upplever jag då vi haft tävlingar där. Eddahallen i centrala stan har 8 banor , 2,5 m breda, en tävlingsbalja enl nya standarden alltså
Quote from Funbeat user on 24 September 2012, 22:27Vi kom lite från ämnet. Läste lite på förbundets hemsida och har kontakt med Motala Triathlongymnasium, då en dotter går där.Det kommer att vara tränarutbildning månadsskiftet november -december. Jag önskar att det inte bara blir föräldrar som blir tränar
Vi kom lite från ämnet. Läste lite på förbundets hemsida och har kontakt med Motala Triathlongymnasium, då en dotter går där.Det kommer att vara tränarutbildning månadsskiftet november -december. Jag önskar att det inte bara blir föräldrar som blir tränar
Quote from Funbeat user on 25 September 2012, 06:04" Jag önskar att det inte bara blir föräldrar som blir tränare"
Tyvärr i 90-tals när idrotter och föräldrar ställde högre krav på tränare och mer och mer utbildning krävdes bli det slutet av ideel arbete för simtränare. Jag kom till Sverige i 2001 men va
" Jag önskar att det inte bara blir föräldrar som blir tränare"
Tyvärr i 90-tals när idrotter och föräldrar ställde högre krav på tränare och mer och mer utbildning krävdes bli det slutet av ideel arbete för simtränare. Jag kom till Sverige i 2001 men va
Quote from Funbeat user on 25 September 2012, 17:53Simning tillhör de rika sporterna eftersom man har så många barn i bidragsriktig ålder aktiverade. Naturligt då alla vill att deras barn skall kunna simma. Det tycks inte vara lika viktigt att man kan cykla fort. Inte direkt oväntat.
Därför tillhör simni
Simning tillhör de rika sporterna eftersom man har så många barn i bidragsriktig ålder aktiverade. Naturligt då alla vill att deras barn skall kunna simma. Det tycks inte vara lika viktigt att man kan cykla fort. Inte direkt oväntat.
Därför tillhör simni
Quote from Funbeat user on 30 May 2013, 17:20Ja inte mycket i den här tråden...
Ja inte mycket i den här tråden...
Quote from Funbeat user on 30 May 2013, 19:25Det här tycker jag är ett bra initiativ
http://www.drain.se/moratriathlon2013/
som har kunnat ses i bl.a. denna tävlingsanmälan
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1342363
Det här tycker jag är ett bra initiativ
som har kunnat ses i bl.a. denna tävlingsanmälan
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1342363
Quote from Funbeat user on 2 June 2013, 23:54(t+)
(t+)
Quote from Funbeat user on 3 June 2013, 10:19Bra initiativ från Mora. slipar på något liknande i Skellefteå. Skellefteå AIK Cykel är på väg in in triathlonförbundet.
Har inte varit med så hemskt länge att jag har hela bilden klar för mej, vad gäller triathlonsporten i Sverige. Många motionärer och
Bra initiativ från Mora. slipar på något liknande i Skellefteå. Skellefteå AIK Cykel är på väg in in triathlonförbundet.
Har inte varit med så hemskt länge att jag har hela bilden klar för mej, vad gäller triathlonsporten i Sverige. Många motionärer och
Quote from Funbeat user on 9 September 2013, 14:04Intressant med läsningen om varför börja med Triathlon. Kan bara tala för mig själv som efter en satsning över några år att
komma under tre timmar på Marathon, gjorde att jag tappade sugen på löpning då det blev rätt intensivt. Nådde jag målet, ja det gj
Intressant med läsningen om varför börja med Triathlon. Kan bara tala för mig själv som efter en satsning över några år att
komma under tre timmar på Marathon, gjorde att jag tappade sugen på löpning då det blev rätt intensivt. Nådde jag målet, ja det gj