Quote from Funbeat user on 10 July 2010, 19:07Jag tror inte heller på placebo men jag testar olika saker.
Jag släpper ut luften ur reservtuben. Då är den liten att hantera.
Jag tror inte heller på placebo men jag testar olika saker.
Jag släpper ut luften ur reservtuben. Då är den liten att hantera.
Quote from Funbeat user on 10 July 2010, 21:34Det är väl inte bara rullmotstånd som spelar in på en total. Såna faktorerer som respons och snärt går inte att testa, bara uppleva. Men vill man hellre snöa in sig på att läsa tester än att vara ute och uppleva så har man full rätt till det. Men det ger
Det är väl inte bara rullmotstånd som spelar in på en total. Såna faktorerer som respons och snärt går inte att testa, bara uppleva. Men vill man hellre snöa in sig på att läsa tester än att vara ute och uppleva så har man full rätt till det. Men det ger
Quote from Funbeat user on 15 July 2010, 17:13Hej Rasmus.
"Tester, som struntar i placeboeffekten, visar otvetydigt att tubdäck har större rullmotstånd än bra kanttrådsdäck."
Nu är detta inte för att vara spydig eller så. Och jag behöver inte heller äta skit för att veta att det både luktar och sm
Hej Rasmus.
"Tester, som struntar i placeboeffekten, visar otvetydigt att tubdäck har större rullmotstånd än bra kanttrådsdäck."
Nu är detta inte för att vara spydig eller så. Och jag behöver inte heller äta skit för att veta att det både luktar och sm
Quote from Funbeat user on 15 July 2010, 19:13Ville helst hålla mig opartisk här, föredrar själv tub på tävling och kanttråd på träning av ekonomiska skäl. Byta tubdäck är inga problem bara det är förlimmat och rullar man det hårt tar det försummbart större plats.. Men jag blev lite nyfiken, alla pro
Ville helst hålla mig opartisk här, föredrar själv tub på tävling och kanttråd på träning av ekonomiska skäl. Byta tubdäck är inga problem bara det är förlimmat och rullar man det hårt tar det försummbart större plats.. Men jag blev lite nyfiken, alla pro
Quote from Funbeat user on 16 July 2010, 13:30Maximalt däcktryck är trots allt lite av ett ickeargument i sammanhanget. Många av de landsvägar vi rullar runt på är så pass grova i underlaget att lägst rullmotstånd sällan uppnås vid det maximala däcktrycket.
Maximalt däcktryck är trots allt lite av ett ickeargument i sammanhanget. Många av de landsvägar vi rullar runt på är så pass grova i underlaget att lägst rullmotstånd sällan uppnås vid det maximala däcktrycket.
Quote from Funbeat user on 16 July 2010, 16:37Nån som har lust att informera en amatör vad tub respektive kanttråd är? Att det är olika sorters däck förstår jag men vad är det för slags däck?
Nån som har lust att informera en amatör vad tub respektive kanttråd är? Att det är olika sorters däck förstår jag men vad är det för slags däck?
Quote from Elias Engqvist on 16 July 2010, 22:10Tub är ett slanglöst däck (Fast egentligen en slang som är grov som ett däck) som limmas på fälgen.
Kanttråd är ett mer traditonellt däck som man har en slang inuti.
Tub är ett slanglöst däck (Fast egentligen en slang som är grov som ett däck) som limmas på fälgen.
Kanttråd är ett mer traditonellt däck som man har en slang inuti.
Quote from Funbeat user on 16 July 2010, 22:13Nja, det är ett däck som är sytt runt en slang.
Sedan limmar den begåvade paketet på en tubfälg snabbt, lätt och praktiskt.
Nja, det är ett däck som är sytt runt en slang.
Sedan limmar den begåvade paketet på en tubfälg snabbt, lätt och praktiskt.
Quote from Elias Engqvist on 16 July 2010, 22:16Jajaja, petimäter där 🙂
Jajaja, petimäter där 🙂
Quote from Funbeat user on 16 July 2010, 22:18Tonvikt på "den begåvade"..
Tonvikt på "den begåvade"..