Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonTub vs Kanttråd?
You need to log in to create posts and topics.

Cykla mer, läs mindre

Visst, placebo är alltid skoj! Men det är ju onödigt att göra det jobbigare för sig än man behöver, bara för att få en "känsla"...

Akta, så du inte fastnar i klistret nu.

Vill man veta hur man ska göra i någon fråga verkar det bara vara att lyssna på Rasmus och sen göra tvärsom så blir det bra! Tack!

Bara för att du läst att det skulle vara jobbigare betyder ju inte att det är det vilket du inte vet eftersom du inte provat..

Varför är de säkrare med kanttråd? Om man punkar är det väl större riskt att ett kanttrådsdäck kavlar av? Men tub sitter säkert kvar på fälgen!

"I alla andra lägen = kör med kanttråd. Lägre rullmotstånd, billigare, säkrare (i synnerhet efter en punka som åtgärdas på vägen!)."

Säkrare. Nej det tror jag verkligen inte att det är. Billigare. Ja kanske det. Men vad får du för kvallite då? Mina slan

Jag behöver inte smaka på bajs för att veta att det smakar skit...

Nu menar jag inte att tubdäck är skit, bara att det är, objektivt sett (rullmotstånd, pris, säkerhet, "praktiskhet"), sämre än bra kanttrådsdäck. Fast var och en väljer själv. Men jag tyc

Hur många olika tubdäck har du kört på?

Det är, som jag förklarat tidigare, fullkomligt irrelevant. Tester, som struntar i placeboeffekten, visar otvetydigt att tubdäck har större rullmotstånd än bra kanttrådsdäck. Det lägre rullmotståndet betyder högre fart vid samma ansträngning och därmed st