Quote from Guest on 3 April 2011, 16:35Hej proffslöpare!
Är en ganska ny löpare. Jag upplever att mina ben tar slut innan flåset. I all typ av löpning (intervall, jogg, tempo). Uthålligheten i musklerna är dålig. Benen känns som träben som jag får dra fram och det sluukar energi.Vet ni någon
Hej proffslöpare!
Är en ganska ny löpare. Jag upplever att mina ben tar slut innan flåset. I all typ av löpning (intervall, jogg, tempo). Uthålligheten i musklerna är dålig. Benen känns som träben som jag får dra fram och det sluukar energi.
Vet ni någon
Quote from Lars Mörrby on 3 April 2011, 16:45Jag tror att du behöver träna lågpulsträning så att du orkar använda de aeroba muskelfibrerna när du springer. All form av träning med lite lägre intensitet är bra. Långa promenader, cykling, etc. Ett bra sätt är att varva jogg med gång, tex jogga tre min
Jag tror att du behöver träna lågpulsträning så att du orkar använda de aeroba muskelfibrerna när du springer. All form av träning med lite lägre intensitet är bra. Långa promenader, cykling, etc. Ett bra sätt är att varva jogg med gång, tex jogga tre min
Quote from Funbeat user on 3 April 2011, 16:50instämmer med björn!
instämmer med björn!
Quote from Funbeat user on 3 April 2011, 16:57Okej. Ungefär vilken procent av maxpuls ska jag ligga på?
Får lägga in pass mellan 60-90 min alltså.
🙂
Merci.
Okej. Ungefär vilken procent av maxpuls ska jag ligga på?
Får lägga in pass mellan 60-90 min alltså.
🙂
Merci.
Quote from Funbeat user on 3 April 2011, 17:08ju fler desto snabbare får du effekt av det. Tempot ska vara behagligt och helt aerobt om du inte får för dig att springa i skogen 😉 Sedan spelar det inte "jätte" roll just för uthållighetens skulle vilket pulszon du ligger i. 60-80% av max.
ju fler desto snabbare får du effekt av det. Tempot ska vara behagligt och helt aerobt om du inte får för dig att springa i skogen 😉 Sedan spelar det inte "jätte" roll just för uthållighetens skulle vilket pulszon du ligger i. 60-80% av max.
Quote from Lars Mörrby on 3 April 2011, 17:22Frågar du Phil Maffetone så säger han 180-åldern.
Men det enklaste är kanske att säga prat-fart. Det ska vara så pass låg puls så att du kan prata, orkar se dig omkring, känna dofter, etc.
Vilken puls detta är för dig är individuellt, men kanske 70% av
Frågar du Phil Maffetone så säger han 180-åldern.
Men det enklaste är kanske att säga prat-fart. Det ska vara så pass låg puls så att du kan prata, orkar se dig omkring, känna dofter, etc.
Vilken puls detta är för dig är individuellt, men kanske 70% av
Quote from Funbeat user on 3 April 2011, 17:26Vanlig styrketräning med låg-reppare?
Vanlig styrketräning med låg-reppare?
Quote from Funbeat user on 3 April 2011, 17:39När jag har tunga ben så har jag gjort precis tvärtom mot de övrigas råd.
Jag har kört spänstträning och kort backe för att stärka benen speciellt. Det har fungerat bra för mig.
När jag har tunga ben så har jag gjort precis tvärtom mot de övrigas råd.
Jag har kört spänstträning och kort backe för att stärka benen speciellt. Det har fungerat bra för mig.
Quote from Funbeat user on 3 April 2011, 18:06Tackar för tips 🙂
Tackar för tips 🙂
Quote from Funbeat user on 3 April 2011, 18:41LG Skoog har just skrivit om detta i sin blogg: http://www.folkbladet.nu/249045/2011/04/03/trott-i-hjartalungor-eller-i-benen
Han konstaterar följande:
- Dagens träningstips ! När du tränar kondition skall du reflektera var du blir trött eller vad som b
LG Skoog har just skrivit om detta i sin blogg: http://www.folkbladet.nu/249045/2011/04/03/trott-i-hjartalungor-eller-i-benen
Han konstaterar följande:
- Dagens träningstips ! När du tränar kondition skall du reflektera var du blir trött eller vad som b