Quote from Funbeat user on 3 April 2011, 18:44Intressant diskussion detta. Mina ben tar också slut. Nu kör jag förvisso rätt många km eftersom jag tränar med TSM (Team Stockholm Marathon). Vi är uppe runt 26-28 km på söndagar. Jag får problem med baksida av lår. Det blir helt stumt och det känns ibla
Intressant diskussion detta. Mina ben tar också slut. Nu kör jag förvisso rätt många km eftersom jag tränar med TSM (Team Stockholm Marathon). Vi är uppe runt 26-28 km på söndagar. Jag får problem med baksida av lår. Det blir helt stumt och det känns ibla
Quote from Lars Mörrby on 3 April 2011, 18:52Krister,
det är en annan sak om man redan tränat upp en bra aerob bas. Då kan man träna styrka, spänst och VO2Max. Men först måste man köra basträningen.
Krister,
det är en annan sak om man redan tränat upp en bra aerob bas. Då kan man träna styrka, spänst och VO2Max. Men först måste man köra basträningen.
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 12:13Mina vader är det som ger med sig först för mig,
antar att man måste öka dosen med tåhävningar.Det märks ganska tydligt nu när man gått över mer till att springa lite mer på framfoten, vid långpass blir vaderna slitna över ca 20km.
Vid högfart så bru
Mina vader är det som ger med sig först för mig,
antar att man måste öka dosen med tåhävningar.
Det märks ganska tydligt nu när man gått över mer till att springa lite mer på framfoten, vid långpass blir vaderna slitna över ca 20km.
Vid högfart så bru
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 12:21Har av och till haft samma som Kristian, vaderna ger med sig. Tidigare tyckte jag att quadsen tröttnade först, särskilt i kuperad terräng. I år är jag starkare där.
Jag funderar på om man skall köra många reps eller tunga reps på tåhävningar. Styrka elle
Har av och till haft samma som Kristian, vaderna ger med sig. Tidigare tyckte jag att quadsen tröttnade först, särskilt i kuperad terräng. I år är jag starkare där.
Jag funderar på om man skall köra många reps eller tunga reps på tåhävningar. Styrka elle
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 14:48Bara ett tips för er som pratar om vaderna. Glöm inte soleus, den tränar man nämligen inte upp bäst genom tåhävningar. Jag har inga som helst problem med stora vadmuskeln, men har däremot fått problem med soleus vilket är den muskel som får ta emot mycket
Bara ett tips för er som pratar om vaderna. Glöm inte soleus, den tränar man nämligen inte upp bäst genom tåhävningar. Jag har inga som helst problem med stora vadmuskeln, men har däremot fått problem med soleus vilket är den muskel som får ta emot mycket
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 15:03Sittande tåhävningar tränar soleus.
Sittande tåhävningar tränar soleus.
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 15:06Hur gör man sittande tåhävningar? 🙂
Hur gör man sittande tåhävningar? 🙂
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 15:08Såhär. 🙂
http://www.shapefit.com/calf-exercises-seated-calf-raises.html
Såhär. 🙂
http://www.shapefit.com/calf-exercises-seated-calf-raises.html
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 16:31För mig är det iallafall stora vadmuskeln som blir sliten,
är det till att nöta på med tåhävningar som är bästa medicinen mot det eller finns det någon bättre övning?Ja att få vad"knådning" gör ont, men det är riktigt skönt efteråt :D!
Edit: Stavfel
För mig är det iallafall stora vadmuskeln som blir sliten,
är det till att nöta på med tåhävningar som är bästa medicinen mot det eller finns det någon bättre övning?
Ja att få vad"knådning" gör ont, men det är riktigt skönt efteråt :D!
Edit: Stavfel
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 16:37Tunga eller många reps är min undran.
Tunga eller många reps är min undran.