Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTvå frår om marathon
You need to log in to create posts and topics.

Hej

Ny i den här gruppen. Jag är 31 år och har aldrig(!) gillat att springa. Jag har alltid haft problem med benhinnor och inte minst med vikten. Som mest har jag vägt drygt 100, men nu ligger jag på drygt 80. Nu har jag sedan ett par år tillbaka kommit

Som du säger är det tt om tid så använd den tiden åt att trappa upp löpningen riktigt långsamt. Vänj kroppen vid att springa så att muskler och leder hinner stärkas tills när det är dags att träna hårt. 🙂

Berlin marathon är praktiskt taget helt platt o

Det här var lite kul att läsa, för att jag har en tanke om att träna för till att ta mig runt på ett marahon, vilket år det beror på min kropp......har en dum roterad höft och lite atrosknän, men ej så mycket....så här ska det bli lugna puckar.....
Har oc

Berlin är perfekt som en nybörjarmara.
Sprang förra året.
Platt som en pannkaka och tyskt välorganiserat

Spontant känns det som 2011 kanske är lite för tidigt för att spika en marathonstart för dig. Din löpbakgrund är i stort sett obefintlig, men du har hyfsad kondition från all din andra träning. Om du börja köra för forcerat nu med ett marathonprogram, kan

Ok, vad jag förstår nu, så ska man skynda långsamt och undrar då om ett upp lägg på detta vis är bra..
Att träna till några milslopp under dessa år innan, med bra tider och sedan träna till år
2012 en halv mara och
2014 en mara.....
Tror jag ska tänka så

Det är ganska enkelt att springa 4 mil det är när man vill ha lite fart när skadorna kommer om man är otränad.
När man börjar springer så går det fort att klara en mil sen två osv, en kropp är gjord för att röra på sig så kroppen anpassar sig skapligt for

Angående programmen på marathon.se har jag väldigt d erfarenhet dem. Gjorde min marathondebut i Sthlm i våras och förberedda mig med Anders 4-timmarsprogram. Jag kom in på 3:58 nånting så det fungerade uppenbarligen väldigt bra.

Vet inte hur Sthlm är jäm

Tack för alla intressanta råd och tips! Att skynda långsamt är säkerligen rätt strategi, redan kejsar Augustus levde ju efter den devisen. Och som sagt, jag har ingen aning på hur min kropp reagerar när jag väl börjar träna löpning. Benhinnorna kanske säg

Dan K: (1) Har du sprungit 4 mil nån gång? (2) Det går inte alls "fort" för kroppen att anpassa sig till att springa en mil, sedan två, osv. Det är en utveckling som sträcker sig över några år.