Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTvå frår om marathon
You need to log in to create posts and topics.

Mathias, Stockholm _är_ välarrangerat och bra, med en kul bana och hyfsat entusiastisk publik! Det enda "negativa" jag kan komma på är att det har varit väldigt varmt de senaste åren, men det är delvis en smaksak...

Anders där kan jag inte riktigt hålla med dig när jag började springa så först var det 3 km och ca 2-3 veckor senare så var jag uppe i en mil osv.
Så jag påstår än att en människa är gjord för att röra på sig det har man gjort i alla tider förr.
Det kansk

Att utgå ifrån ett bra grundflås som du har fått via skonsamma konditionssporter och sen satsa på en mara redan till 2010 skulle jag gissa kan bli en obehaglig erfarenhet. Varenda allra minsta lilla led i foten, knäleder, senor, alla olika muskelfästen, b

Det finns hur många träningsprogram som helst som går ut på att kunna springa ett marathon inom ett år från det man började springa. Det är stor skillnad på att genomföra ett marathon och att springa en mara "snabbt". helt övertygad om att de flesta kan g

2011 borde fungera bra att ta en mara, kan inte tänka mig annat även om jag på inga som helst vis är expert på marathonträning. Iallafall om ambitionen uteslutande är att komma runt. Regelbunden träning som stegras försiktigt fram till dess så borde det n

Kom precis in efter ett litet pass. Trots snö på marken och snö i luften kändes det bra idag igen. Så drömmen lever. Lite jogging då och då och sedan mer regelbundet efter Vasaloppet. Då har jag mer än ett år till Berlin 2011. Känns inte helt orealistiskt

Det är klart att du kan ha 2011 som mål för ett marathon! Det tycker jag definitivt inte är för tidigt, oavsett din träningsbakgrund. Förutsatt att du börjar förbereda dig redan nu, så är det absolut tillräckligt med tid. Jag började själv löpträna våren

Tack! 🙂

jag tycker du skall springa en svensk mara innan du lägger 20 kkr på att åka till NYC utan att vara förberedd såtillvida att du vet vad du kan förvänta dig av loppet. Det är dumt att starta där...

antingen väljer du stockholm för att få ett riktigt mål

Ja, NY blir inte första loppet iaf. Men kanske Berlin. Betydligt närmare och billigare. Jag vill inte racka ner på Stockholm på nåt sätt, men personligen lockar ett lopp utomlands mer. Men jag förstår poängen!