Quote from Guest on 9 October 2006, 16:52Hej hopp. Hur ska jag sköta/tvätta mina nya löparkläder i funktionsmaterial??
/NewLine-Susanna
Hej hopp. Hur ska jag sköta/tvätta mina nya löparkläder i funktionsmaterial??
/NewLine-Susanna
Quote from Funbeat user on 9 October 2006, 17:02Inget sköljmedel. Annars vet jag blott intet...
Inget sköljmedel. Annars vet jag blott intet...
Quote from Fredrik Johansson on 9 October 2006, 18:10Jag kör på 40-graders-programmet. Förresten, står det inga skötselråd i kläderna??
Jag kör på 40-graders-programmet. Förresten, står det inga skötselråd i kläderna??
Quote from Jan Lundquist on 9 October 2006, 18:32Det är ju lika många tvättrådsinstruktioner som det är plagg, läs på lappen! Jag har kläder som förefaller vara av samma material men rekommenderas tvätt i allt från 30 till 60 grader...
Det är ju lika många tvättrådsinstruktioner som det är plagg, läs på lappen! Jag har kläder som förefaller vara av samma material men rekommenderas tvätt i allt från 30 till 60 grader...
Quote from Hanna Boquist on 9 October 2006, 19:01Jag håller mig alltid på 40°
Tvättmedel i dagsläget är så himla effektiva så att det blir rent och det är skonsamt både för kläderna och miljön. och så går det lite snabbare än 10° 🙂
Jag håller mig alltid på 40°
Tvättmedel i dagsläget är så himla effektiva så att det blir rent och det är skonsamt både för kläderna och miljön. och så går det lite snabbare än 10° 🙂
Quote from Daniel Jernebring on 9 October 2006, 20:18Jag lyckades klippa bort tvättråden, då jag tyckte de skavde...hmm.. Men okej. Inget sköljmedel. Annars då? Kan man torktumla eller?
/S
Jag lyckades klippa bort tvättråden, då jag tyckte de skavde...hmm.. Men okej. Inget sköljmedel. Annars då? Kan man torktumla eller?
/S
Quote from Linnea Persson on 9 October 2006, 20:27jag torktumlar mina det funkar för alla kläder utom tröjan som är en lite tjockare långärmad variant typ en sån här: http://www.runnersstore.se/Main/Article.asp?ArticleId=937
den har tyvärr krympt rätt rejält i ärmarna och jag gissar att det beror på tor
jag torktumlar mina det funkar för alla kläder utom tröjan som är en lite tjockare långärmad variant typ en sån här: http://www.runnersstore.se/Main/Article.asp?ArticleId=937
den har tyvärr krympt rätt rejält i ärmarna och jag gissar att det beror på tor
Quote from Albert Norlén on 9 October 2006, 20:31Jag har 2 tvättkorgar en för träningskläder och en för andra kläder kör alltid träningskläderna i 40 grader utan sköljmedel oavsett om det är bomull eller syntet. Torktumling bör som vanligt undvikas eftersom det sliter på kläderna.
Jag har 2 tvättkorgar en för träningskläder och en för andra kläder kör alltid träningskläderna i 40 grader utan sköljmedel oavsett om det är bomull eller syntet. Torktumling bör som vanligt undvikas eftersom det sliter på kläderna.
Quote from Jan Lundquist on 9 October 2006, 21:44Min favvofunktionsträningsbh råkade hamna i torktumlaren och den blev inte alltför snygg efter det. Den duger ff att träna i men det är inte lika roligt att klä av sig 🙂
Min favvofunktionsträningsbh råkade hamna i torktumlaren och den blev inte alltför snygg efter det. Den duger ff att träna i men det är inte lika roligt att klä av sig 🙂
Quote from Hanna Boquist on 9 October 2006, 22:31Toskktumlare har jag aldrig ens tänkt på... Det måste slita något otroligt på dem! Jag hänger ut mina på balkongen i några dagar. Om det är minusgrader ute brukar jag ta in dem efter en dag eller två. När de får hänga ute i det fria och lufta blir det en
Toskktumlare har jag aldrig ens tänkt på... Det måste slita något otroligt på dem! Jag hänger ut mina på balkongen i några dagar. Om det är minusgrader ute brukar jag ta in dem efter en dag eller två. När de får hänga ute i det fria och lufta blir det en