Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTvätta fuktionskläder
You need to log in to create posts and topics.

Jag har börjat att skölja mina funktionsplagg (de som sitter närmast kroppen) samtidigt som jag duschar direkt efter träning.
Detta har medfört att de inte luktar alls på samma sätt och jag kan tom träna flera ggr i dem innan jag tvättar dem.

Om jag där

Ättika i en modern tvättmaskin är nog en huskur man ska låta bli. Om jag inte missminner mig är tvättmedel basiska och stoppa syra i tvätmedelsfacket tillsammans med en bas är nog ingen bra ide.

Jag kör mina träningskläder med den vanliga tvätten!

Ättikssprit är ju bra att ha i sköljfacket i maskiner som får i sig kalkrikt vatten. Så de så 😛

Evely,

Du tror inte att det kan vara tvättmaskinen då? Jag har också flyttat och aldrig har kläder slitits sönder som nu. Däremot har jag alltit tumlat en del av kläderna och ffa handdukar.

Anders.
Jag tvättar alltid mina träningskläder i tvättmaskin samtidigt som jag duschar. Men likväl luktar de efter ett tag. Undrar vad det kan vara för skillnad att tvätta och skölja direkt???
För att slippa svara på följdfrågan. Ja jag tvättar _alltid_

Hmm...har inget bra svar på det Per. Men min Asics tröja har gått ca 80 mil sedan november-05 och newline annu längre och de luktar inte.

Vet inte om det är vår svett, tröjorna, din tvättmaskin eller våra näsor som borde analyseras 🙂

ang ättika....
så kanske fler än jag uppmärksammade att tipset ovan fanns med i GBG-varvs bilagan. Både mot lukt och missfärgning.

(Kläderna i blöt i handfatet med 0,5 dl ättika en stund, tvätta sedan som vanligt eller direkt i tvättmedelsfacket, 1,5 dl

då jag inte fick hälla ättika i sköljmedelsfacket för sambon så provade jag blötläggningsmetoden med ättika....& de funkade kanon! luktar inte sunkigt efter tvätten 🙂 bra tips!

Nej Stina!

Jag tror inte att det är tvättmaskingen eftersom det bara är det som jag torktmlar som går sönder!

Vi har fem tvättmaskiner i tvättstugan och två torktumlare men all tvätt tvättas i alla tvättmaskiner. Så det är inte så att jag använder en s

Jag dropptorkar alltid mina träningskläder i funktionsmaterial. Vill ju inte slita på dom i onödan. Kan förstå att man lite är betänksam till att hälla ättika i tvättmaskinen. Men den ev framtida sambo som skulle ge sej på att torktumla mina träningsgrejj