Quote from Fredrik Närenfors on 10 October 2006, 10:03Varför använda torktumlare på kläder som är konstruerade för att transportera bort fukt? Jag tvättar mina kläder i 30 eller 40 grader beronde på vad som står på lapparna, iblande nån extra sköljning. Glömmer sen alltid bort dem i maskin tills jag ska lägg
Varför använda torktumlare på kläder som är konstruerade för att transportera bort fukt? Jag tvättar mina kläder i 30 eller 40 grader beronde på vad som står på lapparna, iblande nån extra sköljning. Glömmer sen alltid bort dem i maskin tills jag ska lägg
Quote from Linnea Persson on 10 October 2006, 16:23Jag torktumlar i princip allt av tre anledningar - jag är för lat/har alldeles för lite fritid för att orka/hinna hänga kläderna, de blir mycket mjukare och skönare när de är torktumlade plus att jag bor alldeles för trångt för att ha plats att hänga en m
Jag torktumlar i princip allt av tre anledningar - jag är för lat/har alldeles för lite fritid för att orka/hinna hänga kläderna, de blir mycket mjukare och skönare när de är torktumlade plus att jag bor alldeles för trångt för att ha plats att hänga en m
Quote from Fredrik Närenfors on 10 October 2006, 17:17Hänger du inte upp dem sen när de torkat då?
jag hänger det jag kan på en galge direkt. Sen är det ju bara att flytta galgen 🙂
Hänger du inte upp dem sen när de torkat då?
jag hänger det jag kan på en galge direkt. Sen är det ju bara att flytta galgen 🙂
Quote from Jan Lundquist on 10 October 2006, 17:24Jag gjorde ett misstag med min bh i tumlaren. Det står att den inte ska tumlas och det är uppenbart pga temperaturen.
Däremot är det inte tumlaren som sliter bort ludd från kläderna, det gör användandet och tvättmaskinen (Källa: http://www.konsumentverke
Jag gjorde ett misstag med min bh i tumlaren. Det står att den inte ska tumlas och det är uppenbart pga temperaturen.
Däremot är det inte tumlaren som sliter bort ludd från kläderna, det gör användandet och tvättmaskinen (Källa: http://www.konsumentverke
Quote from Emma Sjöberg on 10 October 2006, 22:31Men hur var det nu då.. skulle man inte ha en skvätt ättika för att få bort den där underbart fruktansvärt hemska svettdoften som kan uppstå på denna typ av kläder?
Men hur var det nu då.. skulle man inte ha en skvätt ättika för att få bort den där underbart fruktansvärt hemska svettdoften som kan uppstå på denna typ av kläder?
Quote from Daniel Jernebring on 11 October 2006, 19:44ättika??
ättika??
Quote from Fredrik Johansson on 11 October 2006, 21:26Ättika o tvättmedel tillsammans i tvättfacket? Jag skulle verkligen behöva något som tar bort lukten, åtminstone i vissa kläder, där det tycks fastna hur mycket man än tvättar...
Ättika o tvättmedel tillsammans i tvättfacket? Jag skulle verkligen behöva något som tar bort lukten, åtminstone i vissa kläder, där det tycks fastna hur mycket man än tvättar...
Quote from Funbeat user on 11 October 2006, 22:29Nej, ättika i sköljmedelsfacket tror jag?
Nej, ättika i sköljmedelsfacket tror jag?
Quote from Linnea Persson on 12 October 2006, 07:11Nej, jag lägger de i en stor hög tills jag använder dem...:-)
Nej, jag lägger de i en stor hög tills jag använder dem...:-)
Quote from Bjarne Lewin on 12 October 2006, 07:48Konsumentvärket kan säga precis vad de vill angående torktumlare oh slitage.
Jag har nästan aldrig använt torktumlare förutom sen jag flyttade hit för fyra år sedan. Under de sista fyra åren har jag valt att torktumla handukar. De sista månaderna har väl
Konsumentvärket kan säga precis vad de vill angående torktumlare oh slitage.
Jag har nästan aldrig använt torktumlare förutom sen jag flyttade hit för fyra år sedan. Under de sista fyra åren har jag valt att torktumla handukar. De sista månaderna har väl