Quote from Sofie Schenell on 25 October 2006, 21:47.Detta svar har jag fått på denna fråga:
Det du gör när du tillsätter ättika till tvätten är att du kommer att protonera de basiska komponenterna. Ättikan är sur och lämnar gärna ifrån sig väten/H/protoner till de basiska komponenterna, -NH2/-NHCONH-, i u
.Detta svar har jag fått på denna fråga:
Det du gör när du tillsätter ättika till tvätten är att du kommer att protonera de basiska komponenterna. Ättikan är sur och lämnar gärna ifrån sig väten/H/protoner till de basiska komponenterna, -NH2/-NHCONH-, i u
Quote from Bjarne Lewin on 25 October 2006, 22:02Intressant Peter! och jag förstår det fast jag inte är kemist 😉
Intressant Peter! och jag förstår det fast jag inte är kemist 😉
Quote from Funbeat user on 27 October 2006, 09:22expressen.se idag med tips om ättika...
http://expressen.se/index.jsp?a=731445
expressen.se idag med tips om ättika...
Quote from Jan Lundquist on 27 October 2006, 10:08Undrar om någon här jobbar på expressen 😉
Undrar om någon här jobbar på expressen 😉
Quote from Fredrik Petersson on 16 November 2006, 20:07Det fungerar för övrigt bra att pensla ättika på gammalt räkspad som "någon" lyckades att spilla ut i min nya bil. Nu luktar det absolut ingenting.
Ang träningskläder som stinker efter ett tag har jag inte haft några problem med. Brukar tvätta på 30 grad
Det fungerar för övrigt bra att pensla ättika på gammalt räkspad som "någon" lyckades att spilla ut i min nya bil. Nu luktar det absolut ingenting.
Ang träningskläder som stinker efter ett tag har jag inte haft några problem med. Brukar tvätta på 30 grad